Lucian Georgescu, Managing Partner, GAV
Forbes: Care au fost evenimentele importante din viața agenției dumneavoastră, în anul 2017?
Lucian Georgescu: – Revenirea în portofoliul de agenție a clientului Mercedes Benz, pe care GAV l-a deservit aproape un deceniu și care, după o pauză de doi ani, a fost recîștigat în urma unei licitații în care am demonstrat că o agenție independentă, locală, poate comunica pentru una dintre cele mai mari mărci internaționale.
– Cîștigarea a trei pitch-uri importante, în condiții de concurență puternică, dintre care două pentru mărci ale unor solizi antreprenori locali (La Fantana, brand Kafune, și Simultan, brand SIM).
– Aniversarea a doi ani de cinepub.ro, singura platforma de FVOD românească și una dintre puținele similare din Europa și din lume, precum și lansarea noii versiuni de site.
– Schimbarea completă a garniturii creative, la aproape 15 ani de la înființarea agenției și numirea în funcția de Creative Director a lui Adrian Preda, aka Predu, unul dintre cei mai titrați directori creativi din istoria scurtă a publicității românești. Regăsirea lui Predu, după 20 de ani de la prima noastră colaborare, a fost o imensă bucurie, nu doar profesională, ci și profund umană. Predu este unul dintre cei mai talentați publicitari români, profesor și formator, dar mai ales unul dintre puținii oameni neschimonositi în interior, într-o industrie care modifică rapid caractere.
Forbes: Cum caracterizați piața pe care activați în anul 2017? (creșterea/scăderea bugetelor, concurența, pitch-uri, forța de muncă)
Lucian Georgescu: 1. Bugete mărite, e adevărat, însă și o creștere proporțională a costurilor operaționale, a celor de media, producție și a celor legate de resursa umană.
2. Revenirea unor antreprenori și producători locali în liga întâi a comunicării, după valurile care i-au înghițit pe ceilalți, fie cel al achizițiilor și consolidărilor dinainte de 2008, fie cel creat de criză, ulterior. Pentru o agenție independentă, producătorii și antreprenorii locali sînt vitali și reprezintă un semn de normalitate într-un context în care am uitat înțelesul acestui cuvînt.
3. Pitch-uri mai numeroase și unele dintre ele chiar serioase, complexe, și care au presupus un mare volum de muncă și de resurse alocate.
4. A fost cel mai volatil an din ultimul deceniu, din punctul de vedere al forței de muncă, un imens gol de specialiști și, mai ales, de personalități și de caractere, pe fondul lipsei de coloană vertebrală, de educație specializată, dar și de cultură generală sau de bun simț nativ, coroborate cu fenomenul dislocării facile de la un loc de muncă la altul, favorizat, la rîndul lui, de masturbarea comunicării virtuale în grup, pe care cei mai mulți au început să o considere adevărata realitate. Un fel de onanie în partuză, de swing virtual, într-un club și așa meschin și pustiit, unde dacă vrei să te prefaci că ai surpriza unei întîlniri, trebuie să stingi becul.
Forbes: În ce măsură, intențiile și deciziile guvernului în domeniul fiscal și economic au influențat activitatea companiei dvs, în 2017?
Lucian Georgescu: Sîntem într-o permanentă stare de fight or flight. Kafkian e un epitet literar desuet, trăim într-un ospiciu din care a fugit directorul medical și în care pacienții periculoși au preluat puterea și semnează foaia de tratament pentru o întreagă națiune legată în cămașa de forță.
Nu știm dacă mâine ni se vor da pastilele mov, cele galbene sau tot cele mov, dar în doză dublă. Sau dacă nu ni se taie rația și intrăm în sevraj. Sa vedem…
CITEȘTE BILANȚUL CU ȘERBAN ALEXANDRESCU (HEADVERTISING)!
Forbes: Credeți că o nouă criză economică ar putea să apară în următorii doi-trei ani, în România?
Lucian Georgescu: Nu, nu cred. Cred că vom intra în criză în următorul an. Și chiar dacă nu se va întîmpla asta, criza morală, cea a resursei umane și mai ales cea educațională se vor agrava, cu consecințe dezastruoase.
Sîntem o națiune în pragul colapsului, chiar dacă stomacul ne funcționeaza în continuare, alimentînd o creștere economică artificială.
Forbes: Care credeți că sunt sectoarele din economie care vor crește în anul 2018, conducând la majorarea investiților publicitare și comunicare?
Lucian Georgescu: Pariuri și cazinouri, comerțul de medicamente, retail-ul farmaceutic și serviciile medicale private.
(21 noiembrie 2017, București)