Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Bilanț 2017 – Irina Pencea (Jazz): „Românii vor din ce în ce mai multă autenticitate”

„Forbes România“ trage linia anului 2017 în industria de comunicare. Am invitat pentru acest bilanț oameni din agențiile de publicitate, digitale, PR și media. Cine are ceva de spus (relevant) despre anul 2017 să spună acum, până nu-i prea târziu!
Irina Pencea - color

Irina Pencea, Managing Partner, Jazz

Forbes: Care au fost evenimentele importante (plăcute și mai puțin plăcute) din viața agenției dumneavoastră., în anul 2017?

Irina Pencea: Astăzi, chiar când scriu aceste rânduri, am atins cele 100.000 de SMS-uri pe care ne-am propus să le primim în campania pentru MagicHOME, refugiul părinților copiilor bolnavi de cancer. Este puțin spus cea mai importantă și plăcută zi din toate cele de anul acesta.

„Împreună #pentrumagichome” este campania care ne-a transformat din atât de multe puncte de vedere, începând din prima zi când am primit brief-ul și continuând cu toate celelalte zile în care am văzut cum răspund oamenii, am văzut cum scaunul solidarității pe care l-am plasat în Galeria Galateca a ajuns să vindece cele 636 de suflete care s-au așezat pe el timp de 23 de zile și de nopți, am văzut cum personalități din toate sferele publice ale României, de la preoți la părinți, de la artiști la doctori, s-au adunat împreună din solidaritate cu părinții copiilor bolnavi de cancer.

Împreună #pentrumagichome este campania care a atins organic și fără nici un fel de buget investit enorm de mulți români prin puterea unei idei și a unei echipe de oameni puse în slujbă unui proiect magic. Numai până acum am reușit să adunăm mai multe donații prin SMS decât toate campaniile prin SMS din anul trecut, și mii de alte donații individuale, am avut peste 1.800 de oameni programați pentru a sta pe scaun, am reușit să atingem performanțe de viralizare organică nemaivăzute de Facebook în România. Am atins românii de peste tot, din țara și de peste hotare, cu ajutorul media, care a reacționat la fel de uman ca noi toți și a preluat masiv campania.

În fiecare an, prin platformă SoulJazz, adoptăm un proiect social pentru care noi, oamenii din Jazz, înțelegem să ne folosim talentul, energia și experiența pentru a schimba în bine societatea în care trăim.

În urmă cu doi ani, în 2015, campania noastră „Oprește Barbaria, Salvează Ciocârlia” schimba un proiect de lege a vânătorii crudă, nedreaptă și salva astfel viața a nenumărate păsări cântătoare și a altor vietăți.

Anul acesta am reușit mai mult decât să adunăm 100.000 SMS-uri pentru MagicHOME, refugiul părinților, am reușit să redescoperim soliditaritatea, să redăm încrederea românilor că împreună putem face bine.

VEZI BILANȚUL 2017 CU RĂZVAN MĂTĂȘEL (Arsenoaiei&Mătășel) 

Forbes: Cum caracterizați piața pe care activați în anul 2017? (creșterea/scăderea bugetelor, concurența, pitch-uri, forța de muncă)

Irina Pencea: Ce se vede cu ochiul liber este că bugetele cresc peste așteptări, sper că și rezultatele cresc pe măsură, că avem oameni din ce în ce mai buni în industrie, atât de buni încât din ce în ce mai mulți dintre ei aleg să plece să lucreze afară, că avem o industrie din ce în ce mai competitivă și mai puternică nu doar la nivel local, ci și recunoscută internațional.

Ce nu se vede poate așa de ușor cu ochiul liber este cât de mult s-au schimbat românii, cum au din ce în ce mai mult discernământ în a evalua comunicarea brandurilor, cum pot mirosi atât de ușor tacticile de marketing, mai ales cele disperate sau agresive, cum devin din ce în ce mai conștienți de importanța lor.

Românii vor din ce în ce mai multă autenticitate. Au atât un filtru rațional, dat de experiența acumulată până acum cu diverse branduri, cât și de multitudinea de opțiuni din care să aleagă, cât mai ales unul emoțional: simt când un brand vrea să-i păcălească, când exagerează sau forțează ca să-i convingă să facă ceva, devin din ce în ce mai conștienți că puterea de alegere este la ei și numai acele branduri care vorbesc cu autenticitate, onestitate și empatie îi mai pot convinge. Asta mi se pare una din cele mai mai transformări prin care trece piața noastră și la care încă mai avem cu toții de lucrat, clienți și agenții deopotrivă, ca să-i putem răspunde la nivelul așteptat.

 

Forbes: În ce măsură, intențiile și deciziile Guvernului în domeniul fiscal și economic au influențat activitatea companiei dvs, în 2017?

Irina Pencea: Creșterea consumului pare să fi fost o veste bună pentru vânzările multor branduri și ne-am și bucura, dacă nu am ști cu toții că are picioare scurte. Cred că impactul deciziilor guvernului se va simți mai ales în 2018.

BILANȚUL 2017 CU ȘERBAN ALEXANDRESCU (HEADVERTISING) 

Forbes: Credeți că o nouă criză economică ar putea să apară în următorii doi-trei ani, în România? Sunteți pregătit?

Irina Pencea: O țară care nu investește în valoare nu are cum să creeze valoare. Iar valoarea creată în mediul privat nu pare a fi suficientă pentru a opri devalorizarea țării. Deci, da, mă aștept să vină o perioadă mai grea, pentru care noi, la Jazz, ne pregătim, făcând opusul a ce face guvernul astăzi: investim în valoarea agenției noastre, în talente și expertiza cu care să redefinim standardele comunicării.

Anul acesta, am consolidat capacitatea strategică din agenție pentru a ne asigura că avem un impact real prin campaniile noastre, atât la nivel comercial pentru profitul brandurilor pentru care lucrăm, cât și la nivel cultural și de societate atâta timp cât comunicarea are și acest rol de a educa, de a inspira oamenii.

Tot în acest an am crescut și mai mult nivelul de execuție creativă, de meșteșug, în special în zona video, care este din ce în ce mai dominantă, indiferent de mediul prin care este transmis conținut video, și ne-am bucurat deja de recunoașterea industriei prin premii la PR Awards, Internetics, Fibra, YouTube Leaderboard, Golden Hammer.

BILANȚUL 2017 CU LUCIAN GEORGESCU (GAV)

Forbes: Care credeți că sunt sectoarele din economie care vor crește în anul 2018, conducând la majorarea investiților publicitare și comunicare?

Irina Pencea: – Energie – pentru că începe bătălia pentru piața liberalizată, adresată unor consumatori care astăzi sunt încă resemnați să fie captivi, și unde cred că brandurile câștigatoare vor fi cele care vor folosi comunicarea pentru a educa.

Servicii medicale private – mă aștept la o diversificare a serviciilor medicale private, pe măsură ce sistemul medical de stat este din ce în ce mai slab și chiar riscant pentru pacientul român, și deci o mai mare nevoie de a le comunica, explica și diferenția în fața pacienților.

E-commerce & alte platforme online – la cât de mult iubesc românii tehnologia și la cum s-a dublat traficul de internet din România față de anul trecut, mă aștept ca din ce în ce mai multe servicii online să vrea să își recruteze clienți și din offline, generând o rată de creștere exponențială.

(29 noiembrie 2017, București)

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii