Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Bilanț 2017 – Bogdan Nițu (Webstyler): „Foarte mulți începători, cu puțină experiență și expertiză, ajung să aibă poziții pentru care nu au cum să livreze la standarde ridicate”

„Forbes România“ trage linia anului 2017 în industria de comunicare. Am invitat pentru acest bilanț oameni din agențiile de publicitate, digitale, PR și media. Cine are ceva de spus (relevant) despre anul 2017 să spună acum, până nu-i prea târziu!
Bogdan Nitu

Bogdan Nițu, General Manager Webstyler

Forbes: Care au fost evenimentele importante (plăcute și mai puțin plăcute) din viața agenției/companiei dvs., în anul 2017?

Bogdan Nițu: 2017 a fost un an foarte bun pentru Webstyler din multe puncte de vedere.

Unul dintre cele mai importante momente ale anului îl reprezintă faptul că Webstyler a devenit prima agenție digitală care a ajuns în Top 3 la Effie Awards, cel mai important festival al industriei, cel care apreciază eficiența în rezultatele din business-ul clientului.

Tot anul acesta am câștigat ceea ce mulți au numit pitch-ul anului în digital, Rompetrol, un client foarte curajos și care crede mult în digital.

De asemenea, 2017 este anul în care am sărbătorit primul 1 iunie – Zi Națională ca urmare a unei campanii integrate realizate de agențiile din GMP Group pentru Itsy Bitsy.

Nu în ultimul rând, pe finalul anului, am lansat cu succes împreună cu Federația Romană de Fotbal prima identitate a Echipei Naționale de Fotbal.

VEZI BILANȚUL 2017 CU DOINA VÎLCEANU (CONTENTSPEED)

Forbes: Cum caracterizați piața pe care activați în anul 2017? (creșterea/scăderea bugetelor, concurența, pitch-uri, forța de muncă)

Bogdan Nițu: Bugetele în digital își continuă trendul crescător. Avem mai mulți clienți pentru care investiția în digital a devenit una strategică în business și pentru unii chiar dominantă.

În privința pitch-urilor, nu pot spune că am o imagine de ansamblu a acestora pentru că de mulți ani suntem selectivi. Alegem cu mare atenție pitch-urile la care participăm. Sunt mai multe criterii pe care le luam în calcul, precum potențialul comun de business, valori comune, transparența privind concurența în pitch sau criteriile de selecție a câștigătorului.

În ce privește forța de muncă, se vede limpede că cererea de poziții din piață este mai mare decât oferta, ceea ce duce la următorul fenomen: foarte mulți începători, cu puțină experiență și expertiză, ajung să aibă poziții pentru care nu au cum să livreze la standarde ridicate.

Este unul dintre motivele pentru care mă implic activ în Școala IAA, unde sunt profesor al Modulului Digital. Este nevoie de educație în ritm alert în industrie și trebuie să facem ceva pentru a crește nivelul.

BILANȚUL 2017 CU DANA NAE POPA (PASTEL)

Forbes: În ce măsură, intențiile și deciziile Guvernului în domeniul fiscal și economic au influențat activitatea companiei dvs, în 2017?

Bogdan Nițu: În 2017, mai degrabă decât schimbările fiscale, evoluția economică a avut un impact în business deoarece instabilitatea valutară a afectat negocierea contractelor cu clienții și furnizorii agenției.

2018, însă, schimbă totul. Măsurile Guvernului au impact negativ asupra întregii strategii de business.

BILANȚUL 2017 CU MONA OPRAN (CENTRADE/CHEIL)

Forbes: Credeți că o nouă criză economică ar putea să apară în următorii doi-trei ani, în România? Sunteți pregătit?

Bogdan Nițu: Da, cred că apariția unei noi crize economice e foarte posibilă.

Și, chiar dacă am învățat multe lucruri din criza anterioară, nu cred că pot spune că suntem total pregătiți pentru o nouă criză. Am trecut cu greu prin criza anterioară.

Atunci, în 2008, spuneam că nu cred că digitalul va fi afectat puternic de criză pentru că split-ul pentru online din bugetul de marketing era oricum mic și, în plus, digitalul își dovedise deja eficiența. Nu a fost așa însă. Mulți au tăiat exact bugetele mici gândind că oricum acelea nu au impact prea mare. Prin această decizie au lovit în zona de creștere, au lovit în propriul viitor. Sunt multe branduri importante care s-au aflat în situația asta și care în ultimii ani au realizat că au pierdut oportunități mari.

Acum, cred același lucru, dar motivația e diferită. Între timp digitalul e mai mult decât un canal măsurabil. Vorbim aici de adevărate asset-uri ce aduc rezultate importante.

Spre exemplu, o platformă de content sau utility este un organism viu, ar fi sinucidere curată să tai această investiție. Mai mult, marketerii au ajuns la o maturitate, încât sunt convins că, pe lângă focusul mai mare pe eficiență, în condiții de criză, vor dori să aibă un control al rezultatelor și astfel se vor îndrepta către canalele cele mai măsurabile.

BILANȚUL 2017 CU IMOLA ZOLTAN (MCCANN PR)

Forbes: Care credeți că sunt sectoarele din economie care vor crește în anul 2018, conducând la majorarea investițiilor publicitare și comunicare?

Bogdan Nițu: Având în vedere criza din sistemul de sănătate din România, cred că va crește tot mai mult sectorul farma. Vor crește business-urile de e-commerce, cu precădere sectoarele FMCG și fashion. De asemenea, probabil că sectorul energetic va crește investițiile în comunicare datorită liberalizării pieței.

(20 decembrie 2017, București)

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii