Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Bilanț 2014 – Ștefan Iarca: „Mi-a părut rău că am avut foarte multe idei bune pe care le ținem încă în sertar”

A mai trecut un an. Un an mai scurt decât o zi. Un an mai lung decât un veac. În businessul de comunicare anul nu își numără zilele pe calendar, ci trăiește prin fapte, întâmplări, evenimentele, campanii, premii și bugete. „Forbes România” încearcă să scrie un epilog pentru povestea anului 2014. Un epilog lung cât un an de business.
Stefan Iarca

 

Ștefan Iarca, Country Head România CarnationGroup part of POSSIBLE

Forbes: Care a fost cea mai mare schimbare în businessul companiei dvs. în anul 2014? De ce?

Ștefan Iarca: Ne-am conectat foarte bine cu rețeaua POSSIBLE, am înțeles mult mai bine modul de lucru, valorile agenției și încercăm să le aplicăm pe piața locală. Biroul nostru nu este doar unul local, dar regional și international. CarnationGroup part of POSSIBLE este un tot unitar care se mișcă în același sens și cu același scop. Prin CoLab (tool-ul de comunicare intern POSSIBLE) comunicăm zilnic idei, challeng-uri, informație, victorii și înfrângeri. Acest ecosystem este terenul nostru de antrenament pentru idei mai bune, soluții mai ingenioase și abordări îndrăznețe. Asta este cultura companiei noastre, knowledge base-ul pe care îl folosim zilnic.

Astfel, cea mai mare schimbare a anului 2014 a fost modificarea percepției de abordare a businessului. Motto-ul și ADN-ul nostru „Does It Work?” ne-au pus în situația de a regândi modul în care ne facem strategiile, modul în care le prezentăm ideile clienților și angajamentul pe care ni-l luăm față de ei. Ne-a impins și mai mult spre performanță și acesta este mindsetul pe care vrem să-l introducem și mai mult în interiorul companiei. Este un KPI pe care agenția ni-l transmite nouă ca și profesioniști pe această piață.

Forbes: Care credeți că este CUVÂNTUL ce caracterizează piața de comunicare din România în 2014?

Ștefan Iarca: Platitudine. Mai exact, îmi imaginez o relație de lungă durată în care nu s-a mai întâmplat ceva extraordinar de multă vreme.

Forbes: Cea mai mare nemulțumire/frustrare pe care ați avut-o ca om de comunicare în anul care se încheie.

Ștefan Iarca: Nu am avut acest gen de trăiri în 2014. Mi-a părut rău că am avut foarte multe idei bune pe care le ținem încă în sertar și, din păcate, nu pot să spun cu adevărat că o idee este bună atâta timp cât nu a fost implementată. Îmi pare rău că n-am putut să punem în aplicare aceste idei.

Forbes: Care sunt prioritățile anului 2015 pentru businessul dvs? Sau ce vă doriți pentru anul 2015?

Ștefan Iarca: Mi-aș dori curaj și o comunicare orientată spre entertainment. N-aș vrea să fie nici informație, nici conținut, ci pur entertainment. Consumatorii să se simtă bine interacționand cu comunicarea de brand. Să nu trebuiască să investim în media. Doar prin idee în sine, să reușim să ne ducem mesajul acolo unde trebuie.

Îmi aduc aminte de una dintre primele campanii pe care le-am lucrat pentru Air France. Era o aplicație despre replicarea proceselor de check-in si de boarding în aeroport, în viața virtuală. Check-in-ul puteai să-l realizezi oricând în joc, însă boarding se putea face doar la anumite ore. Atunci, mi-am dat seama cum o aplicație are cu adevărat succes și impact. Eram în Centrul Vechi și, la o masă din spatele meu, un tânăr îl întrebă pe prietenul său dacă a reușit să-și facă check-in-ul, pentru că a doua zi nu știau la ce oră va fi programat boardingul. Am realizat că era vorba despre aplicația realizată de noi pentru Air France și am fost foarte mândru. Așa simți că oamenii interacționează cu campaniile realizate de tine, vezi un anumit engagement care te bucură.

Am luat și câteva premii cu aceasta aplicație, însă engagementul creat mi se pare mult mai important decât orice trofeu. Știi că ai o campanie de succes când lumea vorbește despre ea, când se creează word-of-mouth. Ce dovadă mai plăcută decât să știi că lumea își planifică ziua în funcție de campania realizată de tine?

Forbes: O recomandare/urare/chemare pentru clienți, în anul 2015.

Ștefan Iarca: Curaj, se poate!

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii