Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Bilanț 2014 – Sorina Mihai: „Consumatorul s-a rafinat, este mult mai exigent și își dorește produse și servicii relevante”

A mai trecut un an. Un an mai scurt decât o zi. Un an mai lung decât un veac. În businessul de comunicare anul nu își numără zilele pe calendar, ci trăiește prin fapte, întâmplări, evenimentele, campanii, premii și bugete. La închiderea anului, „Forbes România” încearcă să scrie un epilog pentru povestea acestui timp. Un epilog lung cât un an de business.
Sorina Mihai___black_

Sorina Mihai, Managing Partner, Porter Novelli România

Forbes: Care a fost cea mai mare schimbare în businessul companiei dvs. în anul 2014? De ce?

Sorina Mihai: Anul acesta, am înțeles cu toții, din toate punctele de vedere și pe toate palierele, faptul că rolul unei agenții nu mai este de a oferi consultanță specifică de PR, ci mai degrabă de dezvoltare a businessului prin soluții de comunicare coerente și eficiente.

Este o schimbare de paradigmă care a început să se manifeste de câțiva ani deja, însă anul acesta s-a materializat complet. Iar acest lucru s-a văzut în toată munca echipei noastre – de la diversitatea soluțiilor pe care le oferim clienților noștri actuali, până la propunerile cu care am mers în pitch-uri sau către clienții de new business.

Era nevoie de această trecere pentru că piața se maturizează în continuare, iar clienții au produse și servicii din ce în ce mai sofisticate pentru care vor să comunice cel puțin la fel de sofisticat.

Consumatorul s-a rafinat, este mult mai exigent, își dorește produse și servicii relevante și are abilitatea de a face diferențe, chiar și acolo unde vorbim doar despre nuanțe. Este un întreg cerc de cauze și efecte care, în final, nu fac decât să ne ajute, și pe noi, și pe clienți, să creștem și să fim mai competitivi.

Forbes: Care credeți că este CUVÂNTUL ce caracterizează piața agențiilor de Public Relations din România în 2014?

Sorina Mihai: Exigență. Exigența tradusă prin rigoarea actului de comunicare, atenția la detalii și context, efort susținut, ofertă competitivă. Exigența este o consecință firească a nivelului impus de piață și, dacă vreți, un preambul pentru 2015. Ne așteptăm în continuare să existe filtre rafinate de a face diferența între soluțiile de comunicare, din punctul de vedere al eficienței și relevanței pentru consumator.

Forbes: Cea mai mare nemulțumire/frustrare pe care ați avut-o ca om de comunicare în anul care se încheie.

Sorina Mihai: Am acumulat suficient de multă experiență în industrie ca să înțeleg că, acolo sau atunci când lucrurile nu se întâmplă cum ni le-am dori, nu trebuie să facem loc frustrărilor sau nemulțumirilor, ci oportunităților.

Ritmul crescut cu care canalele de comunicare se schimbă, multitudinea de informații la care îi expunem zilnic pe consumatori, toate acestea pun o mare presiune pe umerii oamenilor de comunicare. Sunt multe variabile de care suntem responsabili să ținem cont. Trebuie să oferim soluții creative, în acelasi timp, relevante pentru consumator, folosind bugetul într-un mod cât mai eficace.

Forbes: Care sunt prioritățile anului 2015 pentru businessul dvs? Sau ce vă doriți pentru anul 2015?

Sorina Mihai: Anul 2014 a fost unul foarte bun pentru noi. Am adăugat 12 noi clienți în portofoliu, ne-am extins și diversificat echipa agenției. În plus, investițiile în traininguri și cursuri de specializare au avut importanța lor în creșterea calității serviciilor oferite. Acesta este un trend ascendent pe care dorim să construim și în 2015, atât la nivel de echipă, cât și din punctul de vedere al portofoliului de clienți și proiecte.

Forbes: O recomandare/urare/chemare pentru clienți, în anul 2015.

Sorina Mihai: În primul rând, le mulțumesc clienților noștri actuali pentru tot ce am construit împreună și în 2014. Rezultatele din acest an s-au datorat încrederii acordate de către aceștia în potențialul strategic și creativ al ideilor noastre. De aceea, și în 2015 le dorim să fie cât mai deschiși și curajoși în a aborda consumatorii și din alte unghiuri sau perspective, împreună cu noi.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii