
Sagit Tzur Lahav, CEO McCann Bucharest
Forbes: Care a fost cea mai mare schimbare în businessul companiei dvs. în anul 2014? De ce?
Sagit Tzur Lahav: Vorbim mai degrabă de o evoluție constantă decât despre o mare schimbare. La fel ca și în cazul schimbărilor sociale și culturale, în calitate de experți în comunicare, evoluăm împreună cu audiența. În acest sens, este foarte important să avem o creștere organică a businesului. McCann a crescut organic din punct de vedere al portofoliului de clienți, înțelegând în același timp că spectrul de referință pentru a comunica eficient este mult mai mare în ceea ce privește canalele și modalitățile de engagement.
Toate acestea trebuie să fie secondate de o cerere constantă de a corela rezultatele de business cu cheltuielile de marketing, aceasta fiind cea mai sănătoasă ecuație. ROI încurajează rezultate senzaționale din punct de vedere creativ.
Forbes: Care credeți că este CUVÂNTUL ce caracterizează piața de comunicare din România în 2014?
Sagit Tzur Lahav: Aș caracteriza piața de comunicare a anului 2014 ca fiind „gălăgioasă”, chiar foarte gălăgioasă și pretențioasă, în detrimentul autenticității și a intimității. Iar acest lucru nu corespunde cu întrebarea fiecăruia dintre noi: „WIIFM” (What’s in it for me – eu ce primesc/cu ce mă aleg?).
Forbes: Cea mai mare nemulțumire/frustrare pe care ați avut-o ca om de comunicare în anul care se încheie.
Sagit Tzur Lahav: Dacă ceva nu funcționează corect, schimb cu totul direcția. În tot ceea ce fac, sunt înclinată să văd mai degrabă provocările și oportunitățile, nu problemele. Tocmai de aceea, îmi doresc ca în 2015 să îndrăznim mai mult, să ieșim în evidență și să adăugăm valoare substanțială în orice proiect de comunicare pe care îl vom avea, să ne depășim limitele cu curaj.
Forbes: Care sunt prioritățile anului 2015 pentru businessul dvs? Sau ce vă doriți pentru anul 2015?
Sagit Tzur Lahav: Pentru a sumariza prioritățile, aș folosi două cuvinte: „inside – out & outside – in”. Vom folosi pe plan local, în beneficiul clienților locali, experiența substanțială pe proiecte internationale. Pe plan local, vom provoca întreaga lume prin abordarea „business follows meaningful engagement“. Aceasta este, din punctul meu de vedere, calea către success.
Forbes: O recomandare/urare/chemare pentru clienți, în anul 2015.
Sagit Tzur Lahav: Industria de comunicare este un business frumos, plin de magie și aș vrea să nu pierdem această magie niciodată, să ne bucurăm de ea la maxim. Cred că această abordare este cheia pentru a crea campanii extraordinare care, la final, vor aduce rezultate. La multi ani!