Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Bilanț 2014 – Răzvan Mătășel: „Nicio campanie de comunicare fără o idee puternică în spate!”

razvan_matasel.jpg
A mai trecut un an. Un an mai scurt decât o zi. Un an mai lung decât un veac. În businessul de comunicare anul nu își numără zilele pe calendar, ci trăiește prin fapte, întâmplări, evenimentele, campanii, premii și bugete. La închiderea anului, „Forbes România” încearcă să scrie un epilog pentru povestea acestui timp. Un epilog lung cât un an de business.

Răzvan Mătășel, Managing Partner Arsenoaiei&Matășel

Forbes: Care a fost cea mai mare schimbare în businessul companiei dvs. în anul 2014? De ce?

Răzvan Mătășel: Noi avem un business de visători (spun unii), un business centrat pe dezvoltarea de idee. De ce de visători? Întrucât, în mod paradoxal, un business de idee se transformă într-un business de „șuruburi”, într-o fabrică… Iar cei care mai cred în idee au rămas puțini, tare puțini…

Și în 2014 am continuat să ne luptăm pentru idee.

Refuzăm să credem că această industrie va fi, în totalitate, preluată de contabili care încearcă să evalueze la metru, la bucată sau la kilogram un business care trebuie să fie un business de gândire (strategic) și talent (creativ).

Forbes: Care credeți că este CUVÂNTUL ce caracterizează piața de comunicare din România în 2014?

Răzvan Mătășel: MEDIOCRITATE. (subliniere P.B.)

Presiunea bugetelor s-a simțit în două direcții:

1. Au dispărut vârfurile sau ele au devenit foarte, foarte puține. Majoritatea campaniilor sunt atât la nivel de idee, cât și la nivel de execuție, mult sub ce se făcea în România acum niște ani. Câteodată prezentăm idei care ar fi fost refuzate acum 10 ani și toată lumea este extaziată. Noi glumim pe tema asta și numim genul acesta de idei „retro cool”.

2. Nivelul oamenilor din marcomm a scăzut mult, odată cu exodul de creiere în afară, exod determinat de pachetele salariale scăzute și de diminuarea satisfacțiilor oferite de un job în comunicare.

Forbes: Cea mai mare nemulțumire/frustrare pe care ați avut-o ca om de comunicare în anul care se încheie.

Răzvan Mătășel: Așa cum spus și mai devreme, simțim că efervescența generată de frumusețea ideii, efervescența care a caracterizat această industrie, a dispărut încetul cu încetul.

Forbes: Care sunt prioritățile anului 2015 pentru businessul dvs? Sau ce vă doriți pentru anul 2015?

Răzvan Mătășel: În 2015 ne dorim să convingem și mai mulți marketeri că doar ideile puternice construiesc mărci adevărate.

Forbes: O recomandare/urare/chemare pentru clienți, în anul 2015.

Răzvan Mătășel: Nicio campanie de comunicare fără o idee puternică în spate!

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii