Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Bilanț 2014 – Oana Petroff: „În media și comunicare, clienții vor să vadă idei și strategii care dau rezultate imediat”

Oana Petroff
A mai trecut un an. Un an mai scurt decât o zi. Un an mai lung decât un veac. În businessul de comunicare anul nu își numără zilele pe calendar, ci trăiește prin fapte, întâmplări, evenimentele, campanii, premii și bugete. La închiderea anului, „Forbes România” încearcă să scrie un epilog pentru povestea acestui timp. Un epilog lung cât un an de business.

Oana Petroff, Managing Director la Mindshare România

Forbes: Care a fost cea mai mare schimbare în businessul companiei dvs., în anul 2014? De ce?

Oana Petroff: Switch-ul către digital a fost cea mai mare schimbare a businessului de câțiva ani încoace, a continuat în 2014 și va continua. Pentru că nu e suficient să existe o echipă specializată în digital, fără o înțelegere a fenomenului la toate nivelurile în echipă.

Este necesară o schimbare de cultură a companiei, a proceselor de lucru și a atitudinii față de informația care este disponibilă în diverse forme, oriunde. Noi talente sunt necesare în echipă, care să aibă apetența către învățare și adopție de tehnologie, cu competențe sau aptitudini tehnice, dar mai ales care nu percep digitalul ca pe o schimbare, ci ca pe o realitate.

Este o schimbare de fond, nu de formă, necesară pentru a face pasul către un nou model de business, cel în care agenția de media oferă valoare prin idei, consultanță și tehnologie pentru a aduce rezultate în businessul clienților.

Forbes: Care credeti că este cuvântul ce caracterizează piața agențiilor de media din România, în 2014?

Oana Petroff: TRANZACȚIONAL.

Este un cuvânt care caracterizează din ce în ce mai mult lumea, companiile, relațiile dintre branduri și consumatori, relațiile dintre oameni, pentru că există mai multă informație disponibilă și mai puțin timp și atenție să o analizăm și să alegem. În media și comunicare, în 2014, clienții vor să vadă idei și strategii care dau rezultate imediat. Nevoia clienților de rezultate imediate și eficiența apar foarte clar în majoritatea briefurilor pe care le primim sau se poate citi ușor printre rânduri la o analiză a piețelor în care clienții noștri activează.

Caracteristica tranzacțională a pieței de media înseamnă o piață care reacționează rapid la schimbare, în care rolul agenției de media poate deveni mai important, ca partener în identificarea celei mai scurte și inteligente căi către rezultate și în măsurarea imediată a acestora.

Trebuie să fim pregătiți la mai multe materii. Să garantăm succesul (performance marketing), să găsim insight-uri valoroase în multitudinea de date disponibile, să comunicăm diferit, original, creativ, să gândim mai simplu (automatizare).

„Tranzacțional” ca oportunitate de a face ceva mai bine, diferit, înseamnă că rolul consultanților în comunicare se schimbă către a găsi inspirația de a transforma informația pe care o avem în prezent în ceva valoros pentru branduri, cu ajutorul tehnologiei.

Forbes: Cea mai mare nemulțumire/frustrare pe care ați avut-o ca om de comunicare în anul care se încheie?

Oana Petroff: (No comment.)

Forbes: Care sunt prioritățile anului 2015 pentru businessul dvs? Sau ce vă doriți pentru 2015?

Oana Petroff: Vrem ca serviciile noastre să reprezinte un suport real de business pentru clienții noștri. Pentru ca asta să se întâmple în 2015, ne dorim inspirație și prospețime în gândire și ne dorim energia de a duce la îndeplinire proiectele de research și tehnologie pe care le avem. Ele vin ca suport către clienți în mai multe zone: targetarea consumatorului, analiza datelor, evaluarea rezultatelor comunicării, adaptive planning, comunicare multi-screen, performance.

Forbes: O recomandare/urare/chemare pentru clienți, în anul 2015.

Oana Petroff: Să fiți curioși și pozitivi!

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii