Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Bilanț 2014 – Mona Opran: „Piața noastră să însemne mai mult decât o interesantă resursă de externalizare pentru cei din Vest”

A mai trecut un an. Un an mai scurt decât o zi. Un an mai lung decât un veac. În businessul de comunicare anul nu își numără zilele pe calendar, ci trăiește prin fapte, întâmplări, evenimentele, campanii, premii și bugete. La închiderea anului, „Forbes România” încearcă să scrie un epilog pentru povestea acestui timp. Un epilog lung cât un an de business.
Mona_Opran.jpg

Mona Opran, Chief Operating Officer la Centrade Saatchi&Saatchi

Forbes:Care a fost cea mai mare schimbare în businessul companiei dvs. în anul 2014? De ce?

Mona Opran: Sunt tentată să spun „schimbarea de nume”, dar ajung la asta mai încolo.

Cea mai importantă schimbare a fost legată de modelul nostru de business. Cred foarte puternic în ideea de comunicare integrată, centrată pe dialog cu oamenii, în beneficiul lor. Am început să lucrăm la acest model de anul trecut, însă 2014 a fost anul confirmării. Am schimbat procesul intern, am schimbat modul în care răspundem briefurilor (strategic și creativ), avem expertize noi, oameni noi și proiecte noi.

În al doilea rând, am schimbat linia de management. Gabi, Laura, Raluca și Marius sunt profesioniști excelenți, care au un cuvânt de spus în industria noastră și în agenție. Ei au preluat și rolul de manageri, atât ai departamentelor pe care le coordonează, cât și ca echipă în dezvoltarea companiei.

Nimic nu se compară cu energia începutului, mai ales când te avânți umăr la umăr cu colegii cu care lucrezi de 8-9 ani. Ei au reușit să creeze echipe, să țină agenția unită și să adune toată forța de care avem nevoie pentru un nou început.

Și, desigur, schimbarea de nume, care, din punct de vedere al identității, este poate cea mai semnificativă din cei 22 de ani de când funcționăm.

Schimbările sunt greu de acceptat dar, dacă te ascunzi ca struțul cu capul în nisip, ești prea expus pericolelor și pierzi toata distracția.

Noi o vedem ca pe o oportunitate! Avem o viziune a modului în care trebuie să comunicăm, avem echipa care înțelege cum s-a schimbat lumea noastră și suntem gata să dovedim ce putem.

Forbes: Care credeți că este CUVÂNTUL ce caracterizează piața de comunicare din România în 2014?

Mona Opran: FRICA.

Forbes: Cea mai mare nemulțumire/frustrare pe care ați avut-o ca om de comunicare în anul care se încheie.

Mona Opran: Nu am reușit destul să-mi aduc contribuția în schimbarea modului în care funcționează acum advertisingul în România.

O mare parte din ce facem în România sunt adaptări ale campaniilor din afară. Este foarte important ca ceea ce facem aici (clienți și agenții) să fie strategic, să fie creativ, să aibă sens, să aibă rezultate bune; clienții să fie mândri că își lasă amprenta asupra brandurilor lor, agențiile să fie parteneri adevărați în susținerea businessului clienților și, mai mult, piața noastră să însemne mai mult decât o interesantă resursă de externalizare pentru cei din Vest.

Forbes: Care sunt prioritățile anului 2015 pentru businessul dvs? Sau ce vă doriți pentru anul 2015?

Mona Opran: 2015 este anul CENTRADE și al oamenilor care fac ca acest nume să însemne ceva! Dorim să ne lansăm, să ne poziționăm și să ne stabilizăm ca fiind cea mai tare agenție independentă din Balcani.

Forbes: O recomandare/urare/chemare pentru clienți, în anul 2015.

Mona Opran: Noi trăim acum una din cele mai fascinante schimbări din lumea comunicării. Le urez clienților, partenerilor, prietenilor mei să îmbrățișeze cu toată puterea, cu toată înțelepciunea și cu toată creativitatea această experiență.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii