Manuela Necula, CEO Ogilvy & Mather România
Forbes: Care a fost cea mai mare schimbare în businessul companiei dvs. în anul 2014? De ce?
Manuela Necula: Ogilvy este o agenție care înțelege noul tip de comportament al consumatorului și care își ghidează clienții către Marketingul Secolului 21. Focusul nostru îl reprezintă construirea și implementarea platformelor de comunicare, pentru fiecare din brandurile pe care le reprezentăm. Facem acest lucru în echipe integrate, care aduc la aceeași masă experți specializați în toate domeniile actuale ale comunicării, fără bariere legate de mediile de manifestare, fie ele digitale sau off line. Și aplicăm acest model de business de câțiva ani, într-o piață care încă vorbeste de „comunicare digitală”, agenții specializate în digital, în social media, etc.
Anul 2014 n-a adus o schimbare ci o confirmare a faptului că acest model inovativ e unul corect, sustenabil și care aduce clienților beneficii reale. Oferind clienților acest tip de construcție a brandurilor, am reușit ca în 2014 să dezvoltăm platforme de comunicare strategică pe care aceștia le solicită la nivel regional, în Europa Centrală și de Est. Mai mult decât atât, ultima platformă dezvoltată pentru unul din brandurile din portofoliu va fi preluată la nivelul întregii Europe și implementată în 30 de țări.
Pentru noi, 2014 a fost anul în care am reușit cea mai bună performață creativă din ultimii 10 ani, măsurată prin rezultatele la cele mai importante cinci festivaluri internaționale luate în calcul de rețeaua Ogilvy, în stabilirea rankingului fiecărui birou Ogilvy din lume (primul premiul al unei agenții românești la secțiunea film la London International Awards, două nominalizări la Cannes, un premiu la CLIO, la D&AD, etc).
O altă zonă în care ne-am dovedit competența și am reușit să facem din România o prezență importantă pe harta europeeană, o reprezintă dezvoltarea diviziei de servicii de implementare de marketing, atât în zona de producție digitală, cât și în zona off line și cea de broadcasting.
Forbes: Care credeți că este CUVÂNTUL ce caracterizează piața de comunicare din România în 2014?
Manuela Necula: PRUDENȚA din partea majorității jucătorilor, fie ei clienți, agenții sau media. Au existat destul de puține manifestări ale îndrăznelii, ale pasiunii, ale inovației, ale plăcerii de a juca.
Forbes: Cea mai mare nemulțumire/frustrare pe care ați avut-o ca om de comunicare în anul care se încheie.
Manuela Necula: Suntem una dintre cele mai competitive industrii din România, deși 2014 a reprezentat cel de-al cincilea an consecutiv de scădere a dimensiunii pieței de media.
Mulți dintre clienții importanți din piață recunosc contribuția comunicării la îndeplinirea obiectivelor de business și ne privesc ca pe adevărați parteneri. Industria de comunicare din România are mai mult de 20 de ani. Cu toate acestea, în mod aproape paradoxal, n-am reușit încă să construim un nivel de coeziune. Ne este în continuare greu să ne mobilizăm în atingerea unor obiective comune, dincolo de interesele mai mult sau mai puțin personale ale fiecărui jucător.
Forbes: Care sunt prioritățile anului 2015 pentru businessul dvs? (Sau ce vă doriți pentru anul 2015?)
Manuela Necula: Am înțeles demult că atunci când clienților noștri le merge bine și nouă ne merge bine. Ca urmare, ne dorim să contribuim la reușita clienților noștri.
Forbes: O recomandare/urare/chemare pentru clienți, în anul 2015.
Manuela Necula: Încercați să construiți un adevărat parteneriat cu agențiile pe care le alegeți, nu le considerați doar „furnizori de servicii de comunicare”, așa cum încep multe dintre e-mail-urile de invitație la un pitch. Ați putea fi surprinși de impactul pe care îl poate avea acest lucru în îndeplinirea obiectivelor voastre. „It takes two to tango”.