Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Bilanț 2014 – Manuela Gogu: „Este nevoie de project management dinspre client. Mai mult ca niciodată”

Manuela Gogu, Creative Director, Lowe&Partners
A mai trecut un an. Un an mai scurt decât o zi. Un an mai lung decât un veac. În businessul de comunicare anul nu își numără zilele pe calendar, ci trăiește prin fapte, întâmplări, evenimentele, campanii, premii și bugete. La închiderea anului, „Forbes România” încearcă să scrie un epilog pentru povestea acestui timp. Un epilog lung cât un an de business.

Manuela Gogu, Creative Director, Lowe&Partners România

Forbes: Care a fost cea mai mare schimbare în businessul companiei dvs. în anul 2014? De ce?

Manuela Gogu: Echipa a fost prioritatea numărul 1 în ultimul an și jumătate.

Viteza ultimilor ani a dezorientat mult; de la instituții creative al căror deziderat general a fost reinventarea, până la oamenii din industrie care, luați de val, și-au tot căutat locul și oportunitățile: s-au mutat, s-au rebranduit, s-au nișat, s-au reorientat, ori din contră, au rămas tributari nostalgici publicității „așa cum era ea odată”.

În multe echipe, acest fenomen a născut hibrizi și s-a tradus în amalgamuri ciudate și nu neapărat funcționale. Mai degrabă grupuri de lucru decât echipe.

Am considerat esențial să lucrăm la nucleu și avem astăzi la Lowe&Partners o formulă aproape în totalitate nouă.

Reevaluându-ne status quo-ul, am realizat că, mai mult ca niciodată, Lowe&Partners are o poziție interesantă: în condițiile în care mai toată piața tânjește după simplificare, flexibilitate și creativitate de butic, neputându-se însă priva de forța și siguranța aduse de marile rețele, noi putem oferi mixul ideal. Lowe&Partners rămâne o echipă îndeajuns de mică încât să-și permită realmente o polarizare valorică și un management riguros al calității, beneficiind pe de altă parte de forța de implementare și integrare a celor peste 200 de specialiști pe care îi avem în spate.

Forbes: Care credeți că este CUVÂNTUL ce caracterizează piața de comunicare din România în 2014?

Manuela Gogu: Risipitoare. De timp, de idei bune, de energie, de documente, de păreri.

Este o consecință firească a acestei hiperspecializări a comunicării însă trebuie cumva strunită; dincolo de eforturile agențiilor în acest sens (eficientizare creativă, celule de integrare, specializare oameni), este nevoie de project management dinspre client. Mai mult ca niciodată.

Forbes: Cea mai mare nemulțumire/frustrare pe care ați avut-o ca om de comunicare în anul care se încheie.

Manuela Gogu: Am avut marea și neașteptata surpriză ca, într-un briefing pentru un brand 100% digitalizat (cu site, cu pagina de facebook, cu campanii online și tot ce trebuie) să mi se sugereze să gândesc independent de online; să nu vin cu idei de digital: „Pentru asta avem plătită agenție de digitial… așa că, indiferent cât de bune vor fi ideile voastre, ei tot vor trebui să lucreze altele.”

Hai integrare!

Forbes: Care sunt prioritățile anului 2015 pentru businessul dvs? (Sau ce vă doriți pentru anul 2015?)

Manuela Gogu: Trei Effie-uri. (Effie – festival de publicitate ce premiază eficiența campaniilor – nota red.)

Forbes:O recomandare/urare/chemare pentru clienți, în anul 2015.

Manuela Gogu: Ofer trei direcții creative la cheie și două runde de feedback celui care va renunța primul la pitch-uri cu 5 agenții. N-am crezut că îl voi cita vreodată pe Bruce Lee dar cred că a înțeles o treabă deșteaptă: „If you spend too much time thinking about a thing, you will never get it done!”.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii