Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Bilanț 2014 – Maia Novolan: „Unii clienți «joacă tare» încă pe prețuri de criză”

Maia Novolan
A mai trecut un an. Un an mai scurt decât o zi. Un an mai lung decât un veac. În businessul de comunicare anul nu își numără zilele pe calendar, ci trăiește prin fapte, întâmplări, evenimentele, campanii, premii și bugete. La închiderea anului, „Forbes România” încearcă să scrie un epilog pentru povestea acestui timp. Un epilog lung cât un an de business.

 

Maia Novolan, Director General la Syscom Digital

Forbes: Care a fost cea mai mare schimbare în businessul companiei dvs., în anul 2014? De ce?

Maia Novolan: Pentru Syscom Digital anul 2014 a fost un an bun cu activități constante, fără să existe fluctuații mari, evenimente de natură să fie considerate majore sau alte schimbări.

Începutul de an 2015, însă, ne va găsi într-o situație pe care ne-o doream de ceva vreme. Ne-am dezvoltat organic, astfel că sediul actual „ne-a rămas mic” și suntem nevoiți să facem o mutare și la propriu și la figurat. La propriu, pentru că vom avea din 2015 un sediu mai mare și la figurat, pentru că această mutare va genera o „mutare” pe o treaptă superioară, respectiv vom dezvolta două noi divizii în domenii complementare, dar corelate cu digitalul.

Forbes: Care credeți că este CUVÂNTUL ce caracterizează piața agențiilor digitale din România în 2014?

Maia Novolan: Aș spune concurența, cu urmări pozitive, având în vedere că stimulează fără doar și poate inovația și creativitatea, însă pe alocuri și cu efecte negative, dat fiind că întâlnim frecvent prețuri de dumping (uneori cazuri care ar fi de-a dreptul de competența Consiliului Concurenței).

Forbes: Cea mai mare nemulțumire/frustrare pe care ați avut-o ca om de comunicare în anul care se încheie.

Maia Novolan: Încerc un exercițiu de memorie și sincer nu găsesc o mare nemulțumire pe latura de specialitate. Ca om de business am câteva nemulțumiri, însă nu țin neapărat de anul 2014 sau de comunicare, ci mai degrabă de societatea în care trăim. Mă refer la generațiile tinere de angajați, care nu conștientizează gradul de responsabilitate al jobului sau al consecințelor faptelor. Chiar recent îmi spunea un client de la o multinațională, că a stabilit într-o zi 6 interviuri pentru un job (de altfel frumos) în departamentul de marketing și din 6 programări s-au prezentat doar doi candidați. Așa ceva nu se întâmpla acum 15 ani. Am auzit o mulțime de manageri și antreprenori plângându-se de aspectele acestea. În același timp, mulți tineri se vaită că nu-și găsesc un loc de muncă. Acesta este doar un exemplu.

Apoi, este vorba de prețurile din piață și de faptul că unii clienți „joacă tare” încă pe prețuri de criză. Cel puțin teoretic, am ieșit din criza economică, angajații știu asta pentru că văd la televizor și prin urmare au pretenții noi. Evident că și costurile cu resursa umană cresc și este normal ca și companiile să-și ajusteze în consecință tarifele prestațiilor.

Din păcate, clienții nu sunt dispuți să înțeleagă aceste lucruri și de multe ori se alege prețul cel mai mic (care uneori e penibil de mic) în detrimentul calității, inovației sau loialității. În rest, totul e minunat, cu o mică exagerare evident (zâmbește)… Asta ca să închei într-o notă optimistă pentru că au fost și sunt și foarte multe lucruri pozitive.

Forbes: Care sunt prioritățile anului 2015 pentru businessul dvs? Sau ce vă doriți pentru anul 2015?

Maia Novolan: Cum spuneam anterior, începutul anului ne va găsi în mișcare. Prioritățile pentru primul trimestru sunt mărirea echipei și creșterea a două noi divizii. Vom forma o echipă de Digital BTL pentru a putea oferi clienților pe lângă tool-uri speciale de activare și echipa de oameni instruită (inclusiv echipe de promoteri specializați).

De-a lungul timpului am lansat în piață multe premiere, chiar dacă, uneori, nu s-a știut cine este în spatele lor. Așa că vom continua în direcția asta, însă la scară mai mare. Vom dezvolta divizia nou creată de proiecte digitale speciale, care va oferi în piață tool-uri digitale de activare cu adevărat speciale, tipuri de proiecte la cheie care nu s-au mai făcut în România și care cu greu vor fi replicate în termen scurt. Vom veni cu noutăți.

Forbes: O recomandare/urare/chemare pentru clienți, în anul 2015.

Maia Novolan: Clienților noștri le urez să aibă mult, mult succes, să le crească businessurile pe cât își doresc, astfel încât discuțiile despre bugete să fie cât mai relaxate. (Zâmbește.) La Mulți Ani, dragi clienți și tuturor celor care citesc acest articol!

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii