Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Bilanț 2014 – Irina Pencea: „Piața de comunicare nu și-a găsit nici anul acesta coloana vertebrală”

A mai trecut un an. Un an mai scurt decât o zi. Un an mai lung decât un veac. În businessul de comunicare anul nu își numără zilele pe calendar, ci trăiește prin fapte, întâmplări, evenimentele, campanii, premii și bugete. La închiderea anului, „Forbes România” încearcă să scrie un epilog pentru povestea acestui timp. Un epilog lung cât un an de business.
Irina Pencea - color

Irina Pencea, Partner & Strategy Director Jazz

Forbes:Care a fost cea mai mare schimbare în businessul companiei dvs. în anul 2014? De ce?

Irina Pencea: Vizibilitatea. În 2014, am luat patru premii și o nominalizare la festivaluri, am avut mai multe campanii despre care s-a vorbit în piață, am primit cele mai multe invitații în pitchuri de la companii pe care nu le cunoașteam, am primit multe CV-uri de la oameni care ar vrea să lucreze la noi. În sfârșit, ce se vede din afară este aliniat cu cine suntem noi în fapt: oameni seniori cu multă experiență într-o echipă agilă și entuziastă.

Forbes: Care credeți că este CUVÂNTUL ce caracterizează piața de comunicare din România în 2014?

Irina Pencea: Nevertebrată. Precum ameoba, piața de comunicare nu și-a găsit nici anul acesta coloana vertebrală, standardele și etica și este într-o perpetuă mișcare dintr-o parte în alta, dintr-un mediu de comunicare în altul, dintr-un buzunar al consumatorului într-altul, fără a se așeza pe ceva solid. Nu e mai rău, dar nu e nici mai bine… cu alte cuvinte, nicio schimbare semnificativă sau solidă pentru viitor.

Forbes: Cea mai mare nemulțumire/frustrare pe care ați avut-o ca om de comunicare în anul care se încheie.

Irina Pencea: Neserioși, dom’le! Prea multe pitchuri în care sunt invitate câteva agenții selectate pentru ca să câștige de fapt alta care nici nu era pe listă, în care se cer propuneri pentru proiecte care nu se mai fac, în care clienții se răzgândesc și nici măcar nu anunță agențiile că nu se mai face proiectul, în care se cere prezentarea într-o săptămână ca să dureze două săptămâni luarea deciziei după. Cred că dacă am fi cu toții mai onești cu noi înșine ne-am da seama ce putem și ce nu putem cere, ce știm sau nu să facem, cât merită sau nu să pretindem de la alții. Nu ne-ar strica mai multă asumare și mai mult respect de sine și față de ceilalți parteneri, concurenți, prieteni de afaceri.

Forbes: Care sunt prioritățile anului 2015 pentru businessul dvs? Sau ce vă doriți pentru anul 2015?

Irina Pencea: Să stimulăm creativitatea și curajul la cât mai mulți clienți. Să aprofundăm cele două teritorii în care am intrat recent: video content și shopper marketing (prin divizia noastră Curious).

Forbes: O recomandare/urare/chemare pentru clienți, în anul 2015.

Irina Pencea: Curajul și creativitatea fac mai mulți bani decât pare, mai ales atunci când bugetul e strâns cu ușa.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii