Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Bilanț 2014 – Cristian Ramboiu: „Se observă o ușoară ieșire din zona de confort a creațiilor safe”

A mai trecut un an. Un an mai scurt decât o zi. Un an mai lung decât un veac. În businessul de comunicare anul nu își numără zilele pe calendar, ci trăiește prin fapte, întâmplări, evenimentele, campanii, premii și bugete. La închiderea anului, „Forbes România” încearcă să scrie un epilog pentru povestea acestui timp. Un epilog lung cât un an de business.
Cristian Ramboiu 1

Cristian Ramboiu, Managing Director la Men In Black

Forbes: Care a fost cea mai mare schimbare în businessul companiei dvs. în anul 2014? De ce?

Cristian Ramboiu: Nu știu dacă a fost neapărat cea mai mare, dar cu siguranță cea mai importantă schimbare a companiei a fost reprezentată de rebrandingul nostru din această vară. Am celebrat 8 ani de la înființarea companiei cu o schimbare care s-a produs în aceeași lună și în aceeași zi cu data de înființare Men In Black, în 2006.

Așadar, 2014 ne-a adus cadou o nouă identitate vizuală și o nouă promisiune „Men In Black – There, taking care”, cadou pe care îl punem în slujba clienților noștri zi de zi.

Odată cu această schimbare, am făcut natural trecerea de la un furnizor de servicii BTL la un partener de servicii BTL.

Suntem partanerul de încredere în mâinile căruia îți pot lăsa toate problemele și proiectele, indiferent de complexitatea lor.

Forbes: Care credeți că este CUVÂNTUL ce caracterizează piața de comunicare din România în 2014?

Cristian Ramboiu: Dacă ne referim la situația macro a pieței de comunicare sintagma potrivită pentru 2014 este „ieșirea din recesiunea creativă”. Chiar dacă axa creșterii financiare a businessului clienților nu are un trend abrupt ascendent, se observă o ușoară ieșire din zona de confort a creațiilor safe.

Dacă, odată cu intrarea în recesiunea financiară și conținutul creativ al campaniilor de comunicare a intrat în modul „freeze”, în 2014 se vede o ușoară încălzire la nivel de țară, din punct de vedere creativ. Clienții cumpăra concepte smart, execuții curajoase și ceva mai scumpe, iar balanța promotional vs equity începe să se echilibreze. Mai e mult până la un echilibru perfect, dar 2014 pare să fie linia de start.

Dacă ne referim la businessul de BTL, cuvântul care caracterizează 2014 este „integrat”. Integrăm tot ce se poate integra. Client + brand + concept + creație + social media + site + aplicație + tabletă/telefon + retailer + promoter + media + sample + consumator.

Forbes: Cea mai mare nemulțumire/frustrare pe care ați avut-o ca om de comunicare în anul care se încheie.

Cristian Ramboiu: Proiectul, licitația și agențiile.

Indiferent de valoarea financiară sau complexitatea unui proiect, cei mai importanți KPI ai unui pitch de BTL în 2014 sunt costul per contact și numărul cât mai mare de agenții participante.

Dacă celor două atribute le adăugăm și lipsa unui formular complet de evaluare a motivelor pentru care agențiile au pierdut cursa pentru câștigarea proiectului, atunci iată, avem meniul complet pentru frustrare!

Lucrăm în industria de comunicare și, câteodată, uităm cât de importantă este comunicarea între noi! Ai pierdut cursa și nici măcar nu știi de ce. O fi fost ideea? Oare să fi fost creația? Poate costul?

Recomand o mai mare atenție procesului de selectare a agențiilor participante și a briefingurilor complete în locul unui număr mare de agenții participante. Ar salva foarte mult din timpul tuturor, iar dacă timpul este echivalent cu banii putem vorbi deja de o soluție de optimizare a resurselor financiare.

Ce ne salveaza însă de cele mai multe ori sunt licitatiile cu happy end, care te fac să mai uiți de toate nemulțumirile.

Forbes: Care sunt prioritățile anului 2015 pentru businessul dvs? Sau ce vă doriți pentru anul 2015?

Cristian Ramboiu: Prioritari în 2015, ca și în 2014, sunt partenerii noștri pe termen lung, cei care au înțeles că businessul sănătos, stabil și performant se construiește în timp. Și datorită lor suntem astăzi „There, taking care of their brands and projects”.

Forbes: O recomandare/urare/chemare pentru clienți, în anul 2015.

Cristian Ramboiu: Aveți încredere în agenții! Sunt niște organisme vii, creative, prietenoase și loiale, care inventează și se reinventează în fiecare zi, care cresc și se dezvoltă doar dacă dumneavoastră vă dezvoltați, care au nevoie de căldură, de afecțiune și de aprecieri. Se hrănesc cu nopți albe, pizza delivery și premii, iar asta le ține în viață, zi de zi!

Nu vă feriți să le spuneți din când în când „bravo!”, nu costă nimic!

Vă doresc tuturor un 2015 valoros!

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii