Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Bilanț 2014 – Bogdan Nițu: „Din păcate, cuvântul care continuă să caracterizeze agențiile de digital este «executant»”

A mai trecut un an. Un an mai scurt decât o zi. Un an mai lung decât un veac. În businessul de comunicare anul nu își numără zilele pe calendar, ci trăiește prin fapte, întâmplări, evenimentele, campanii, premii și bugete. La închiderea anului, „Forbes România” încearcă să scrie un epilog pentru povestea acestui timp. Un epilog lung cât un an de business.
Bogdan Nitu, director general WEBSTYLER

Bogdan Nițu, director general Webstyler

Forbes: Care a fost cea mai mare schimbare în businessul companiei dvs. în anul 2014? De ce?

Bogdan Nițu: Chiar dacă facem mobile deja de câțiva ani, mai degrabă proactiv sau la categoria „nice to have”, 2014 a fost anul în care mobile-ul a devenit standard.

Nu mai există website pe care să nu-l facem mobile responsive, chiar dacă asta presupune investiții mai mari decât platformele dezvoltate strict pentru desktop.

Întreaga abordare privind engagement-ul se schimbă odată cu era mobile. Dacă până acum, engagement-ul era privit mult prea tranzacțional (de exemplu, concursuri cu premii), penetrarea mobile-ulului obligă brandurile să privească mai atent spre nevoile reale, autentice ale oamenilor. Engagement-ul este, astăzi, despre exploatarea de momente în care oamenii au nevoi reale și folosesc mobilul ca pe o unealtă ce îi ajută să găsească soluții pentru diverse nevoi. Cei care vor înțelege mai devreme că prin utility pot crea relații puternice cu consumatorii lor, vor fi cei care vor câștiga pe termen mediu și lung.

Forbes: Care credeți că este CUVÂNTUL ce caracterizează piața agențiilor digitale din România în 2014?

Bogdan Nițu: Din păcate, cuvântul care continuă să caracterizeze agențiile de digital este „executant”. Suntem foarte puține agenții care, în mod real, vrem și putem să oferim consultanță clienților și care nu ne mulțumim cu executarea cererii clientului. Nu clienții sunt cei care tratează agențiile de digital ca pe niște agenții de implementare/producție, ci în primul rând agențiile însele se comportă așa. Iar motivul principal este frica. Frica de a provoca brieful clientului.

Pe de altă parte, este și greu să facă asta, cât timp majoritatea agențiilor nu au expertiza de strategie de comunicare digitală sau de user experience.

Acesta este și motivul pentru care piața de comunicare digitală evoluează încă lent.

Forbes: Cea mai mare nemulțumire/frustrare pe care ați avut-o ca om de comunicare în anul care se încheie.

Bogdan Nițu: Nemulțumirea mea nu este una specifică anului 2014, este una care se perpetuează de mulți ani: desconsiderarea gândirii strategice, atât în cerere cât și în ofertă. Pe de o parte, briefurile au focus pe KPIs neasociați unor nevoi reale de business, sunt mai degrabă forme de raportare împământenite care îi fac pe mulți să creadă că fac bine ceea ce fac. În acest sens, like-urile paginilor de Facebook sunt cel mai bun exemplu.

Pe de altă parte, agențiile nu contestă acești KPI, nu caută să adauge valoare reală în businessurile clienților, ci se mulțumesc să vâneze cifre digitale general acceptate de piață.

Din păcate, nu există doar clienți care consideră încă serviciile de strategie ca fiind cel mult „nice to have”, ci și multe agenții. Se poate observa asta destul de ușor în organigrama respectivelor agenții.

Forbes: Care sunt prioritățile anului 2015 pentru businessul dvs? (Sau ce vă doriți pentru anul 2015?)

Bogdan Nițu: Dincolo de consolidarea poziției de cea mai creativă agenție digitală din România (conform studiului UAPR), urmărim să ne convingem toți clienții să schimbe paradigma de abordare a comunicării digitale, de la o comunicare bazată pe flighturi și declinare de ATL la o comunicare digitală bazată pe o viziune dedicată mediului, o comunicare neîntreruptă cu focus pe construirea de relații cu consumatorii.

Forbes: O recomandare/urare/chemare pentru clienți, în anul 2015.

Bogdan Nițu: Le recomand să aibă curaj. Curaj să investească serios în digital, curaj să facă lucrurile și altfel, curaj să creeze planuri de comunicare neintreruptă, curaj să renunțe la engagement-ul tranzacțional, curaj să-și provoace propriile briefuri, curaj să meargă pe căi nebătătorite și să inoveze.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii