Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

CORONAVIRUS |
|

Bernard Arnault, deținătorul grupului LVMH, este miliardarul care a pierdut cei mai mulți bani din cauza pandemiei

La 71 de ani, Bernard Arnault, cel mai bogat om din Europa, încearcă să găsească o strategie post-coronavirus pentru LVMH - imperiul de bunuri de lux pe care îl conduce. Arnault este miliardarul care a pierdut cei mai mulți bani din cauza crizei Covid-19.
lvmh bernard arnault

Acțiunile LVMH au scăzut cu 19% în acest an, astfel că valoarea netă a grupului s-a redus cu peste 30 de miliarde de dolari. Potrivit indicelui Bloomberg Billionaires, până pe 5 mai, Bernard Arnault a pierdut echivalentul banilor pe care Jeff Bezos, de la Amazon, i-a câștigat.

Cel mai cunoscut brand al grupului, Louis Vuitton, avea, potrivit analiștilor, o marjă de profit de 45%. Însă pe măsură ce pandemia de coronavirus scufundă economia globală în cea mai mare criză de la al Doilea Război Mondial, nici măcar pentru un asemenea brand situația nu este roz.

Majoritatea magazinelor de modă deținute de Arnault în întreaga lume sunt închise de mai mult de o lună, ceea ce a dus la pierderi de miliarde în cea mai profitabilă divizie a grupului. Arnault produce o cincime din șampania vândută în lume, însă cererea a scăzut drastic din cauza petrecerilor și a concertelor anulate pe de o parte, iar de pe alta, din cauza cluburilor de noapte și a restaurantelor care s-au închis. Nici parfumul J’adore Dior nu mai este, în aceste momente, o prioritate.

În mijlocul acestei crize, Arnault este pe punctul de a face cea mai mare tranzacție din industria de lux – 16 milioane pentru cumpărarea Tiffany & Co. LVMH nu acceptă nici să dea înapoi și nici să renegocieze prețul.

Dacă ne uităm înapoi în istorie, Arnault este celebru pentru investițiile pe care le-a făcut în perioadă de criză, atunci când competitorii erau prea afectați sau prea speriați pentru a merge înainte. Recesiunea de la începutul anilor 2000 l-a ajutat să elimine Prada din cadrul grupului și să devină unicul deținător al brandului Fendi. Tot atunci, a construit în Tokyo cel mai mare magazin Louis Vuitton de la acea vreme.

„Ați putea împărți miliardarii de top ai lumii în cei care doar gestionează cu succes riscul și cei care îl și fructifică. Arnault știe să fie un beneficiar al riscului”, a declarat Pauline Brown, fosta președintă a LVMH America. „Când simte un impuls și vede un potențial pe termen lung, folosește resursele pe care le are pentru a nu-l rata.” Ceea ce este extraordinar la Arnault este că intenționează să-și păstreze investițiile. Givenchy urmează să angajeze un nou designer care să regândească estetica brandului până la un show de modă care, teoretic, ar trebui să aibă loc în septembrie.

În timp ce alte crize recente au fost pur economice, „aceasta este psihologică și ar putea dura o generație”, a spus Brown. „Cred că va solicita o abordare foarte diferită a întreg portofoliului.” Activele de bază ale LVMH sunt „foarte bine gestionate, dar brandurile mai mici nu au același control.”

Luni va fi primul mare test pentru LVMH în încercarea de a-și relansa activitatea în întreaga lume, deoarece Franța a început să relaxeze măsurile de carantină. În această perioadă, fabricile franceze au produs măști și aproximativ 60 de tone de gel dezinfectant pe săptămână. De asemenea, vor începe să se redeschidă magazine Sephora, Dior, Louis Vuitton și Bon Marche.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii