Primii pasageri au aterizat sâmbătă pe noul aeroport din Berlin, inaugurat cu nouă ani întârziere. Construcția aeroportului a început în 2006, iar acesta trebuia să fie deschis în 2012, dar problemele de construcție au dus la repetate întârzieri, relatează Reuters.
Aeroportul Internaţional Berlin Brandenburg Willy Brandt (BER) este menit să înlocuiască aeroporturile existente – Tegel şi Schonefeld, ambele depășite și foarte aglomerate în perioada pre-pandemică.
Deși anul trecut s-a înregistrat un număr de 36 de milioane de pasageri în Berlin, autoritățile germane se așteaptă acum doar la 10 milioane, din cauza prăbușirii cererii de călătorii aeriene. Capacitatea actuală a noului aeroport este de 40 de milioane de pasageri.
Noul aeroport a costat aproape 6 miliarde de euro, de aproximativ trei ori mai mult față de bugetul inițial. În plus, autoritățile nu se așteaptă ca BER să realizeze venituri suficiente pentru a-și rambursa datoriile, ceea ce înseamnă că va avea nevoie de subvenții, restructurare, un investitor strategic, capitaluri proprii de la proprietari – sau o combinație a acestora – pentru a-l pune pe o bază financiară mai solidă.