
Beko, parte din Koç Holding A.S. (Koç Holding), cel mai mare conglomerat industrial din Turcia, și Voltas Limited, parte din Grupul Tata, cel mai mare conglomerat din India, au semnat o înțelegere prin care Beko si Voltas (cel mai mare brand de aparate de aer condiționat din India) pun bazele unui joint-venture în producția de bunuri de folosință îndelungată.
Noua companie, care va avea sediul în India, va fi cu participație egală, acționarii noii entități fiind Ardutch B.V. (49%), subsidiară deținută integral de Arçelik, proprietarul brandului Beko, Koç Holding (1%), Voltas (49 %), și Tata Investment Corporation Limited (1%). Cu un capital social de 100 milioane de dolari, joint-venture-ul va impulsiona expansiunea brandului Beko și va consolida expertiza acestuia la nivel global în sectorul de electrocasnice, dar și prezența puternică, cota de piaţă și rețeaua de distribuție a brandului Voltas în India, apreciază reprezentanții celor două companii.
Citește: Arctic a confirmat că investește 100 milioane de euro într-o nouă fabrică în România
Arçelik este prezent în România din 2002, prin producătorul de electrocasnice Arctic (foto), unul dintre liderii pieței autohtone care deține o fabrică de frigidere în România, la Găești. Recent, Arctic a anunțat că va mai contrui o fabrică, dar de mașini de spălat rufe, la Ulmi (județul Dâmbovița). Investiţia în noua fabrică se ridică la 471 milioane lei (103 milioane de euro), grupul turcesc Arçelik urmând să aloce pentru aceasta 70 milioane de euro din profitul din ultimii ani. Nihat Bayiz, director general al Arctic, a precizat că, până în 2024, noua fabrică va crea 480 de locuri de muncă în județul Dâmbovița, cu planuri de dezvoltare ulterioară.
Noua companie din India va lansa pe piață frigidere, mașini de spălat rufe, cuptoare cu microunde și alte electrocasnice pentru piața de bunuri de folosință îndelungată din India, printr-o nouă unitate de producție, care va fi operațională până la finalul anului viitor, iar compania va vinde și electrocasnice mari produse în alte fabrici Beko.
„Acest acord este esențial în strategia de business a Beko, numită «Drumul Mătăsii», prin care își propune să creeze o prezență solidă în coridorul dintre Turcia și regiunea Asia Pacific. Inițiativa are scopul de a valorifica potențialul pieței din India, de aproximativ jumătate de miliard de consumatori cu venituri medii. Valoarea pieței de electrocasnice din India este estimată la 12 miliarde de dolari până în 2027. Cu această nouă investiție, noua companie vizează obținerea poziției de lider de piață în domeniul electrocasnicelor”, au subliniat reprezentanții companiilor.
Joint venture-ul confirmă viziunea comună axată pe construirea unui business sustenabil pe termen lung în India, precum si atenția deosebită acordată de Beko continentului asiatic, care are potențialul de a deveni principalul motor de creștere al brandului.
Fatih Kemal Ebiçlioğlu, Președinte al Grupului Consumer Durables, Koç Holding, a declarat: „În contextul în care Asia devine centrul economiei globale, acest joint venture va fi un pas esențial în dezvoltarea Beko în zonă. India este o oportunitate importantă, prin potențialul economic generat de o populație de 1,3 miliarde de locuitori. Numai în ultimii 10 ani, piața de electrocasnice mari a crescut cu aproximativ 9%, depășind media globală de 3%. Joint venture-ul reprezintă pentru noi o mișcare strategică pentru creșterea avantajului nostru competitiv la nivel global”.
„Acordul cu Voltas și Tata Group confirmă angajamentul Beko față de India și strategia Beko «Drumul Mătăsii», care capitalizează pe oportunitățile importante de creștere în țările din Asia Pacific, susține și Hakan Bulgurlu, CEO Arçelik, care a adăugat:
„Expansiunea rapidă a clasei de mijloc din India reprezintă o oportunitate semnificativă pentru afacerile noastre. Această populație tânără, urbană, include mulți consumatori tineri care sunt dispuși să investească în electrocasnice. Potențialul de creștere a acestei piețe este extraordinar și ne bucurăm că îi avem ca parteneri pe cei de la Tata Group pentru realizarea acestor planuri ambițioase. Îmbinând expertiza noastră de producție la nivel global și inovația care ne caracterizează cu expertiza celor de la Voltas, suntem convinși că noua companie va genera creșterea economică previzionată și va fi o platformă pentru consolidarea succesului operațiunilor noastre.”
Industria de electrocasnice este o extensie firească pentru Voltas și suntem încântați de acest joint venture cu Arçelik, parte din Grupul Koç, a declarat Ishaat Hussain, Director Tata Sons si Chairman Voltas Ltd.:
„Capabilitățile tehnologice, alături de capacitatea de producție și aprovizionare la nivel mondial vor permite noii companii să ofere produse unice, care se diferenţiază pe piața indiană. Parteneriatul Voltas-Beko va consolida reputația și capabilitățile de distribuție ale Voltas, iar împreună vom contribui la poziționarea acestui joint venture ca lider de piață în domeniul electrocasnicelor din India.”
Sanjay Johri, Managing Director Voltas Ltd., a adăugat că tradiția Voltas și înțelegerea unică a consumatorilor din India, împreună cu forța acestui brand și capacitatea de distribuție, i-au ajutat să devină lideri de piață pe segmentul de aparate de aer condiționat de uz casnic în India:
„Competențele de bază ale Voltas și capacitatea de producție, alături de diversitatea gamei de produse Beko, ne vor ajuta să devenim un jucător important pe piața de electrocasnice din țara noastră. Consumatorul indian a fost întotdeauna în centrul planurilor noastre, iar în extinderea portofoliului nostru de produse vom ține întotdeauna cont de nevoile specifice ale consumatorilor indieni, cu produse «fabricate pentru India». Rămânem fideli obiectivelor noastre de creștere profitabilă sustenabilă, iar acest joint venture va crea valoare adăugată pentru clienții și acționarii noștri.”
Arçelik A.Ş. oferă produse și servicii la nivel mondial, prin cei 30.000 de angajați, 18 unități de producție din 7 țări (Turcia, România, Rusia, China, Africa de Sud, Tailanda și Pakistan), cele 34 de birouri de marketing și vânzări în 32 de țări și cele 11 branduri (Arçelik, Beko, Grundig, Blomberg, ElektraBregenz, Arctic, Leisure, Flavel, Defy, Altus and Dawlance) și distribuție de produse și servicii în 145 de țări. A treia cea mai mare companie de electrocasnice din Europa, Arçelik A.Ş a avut în 2016 venituri consolidate de 16,1 miliarde de lire turcești. Cu 60% din venituri care provin din piețe globale, Arçelik A.Ş deține 14 centre de cercetare și dezvoltare, cu peste 1.300 de angajați. Arçelik este listată pe Bursa din Instanbul (ISE) din 1986. Beko este lider de piață în Marea Britanie și Polonia și brandul de electrocasnice numărul 1 din Europa.