Cautare




, Contributor

Servicii Financiare & Imobiliare & Auto

Bănci |
|

BCR a înregistrat un profit net de 103,6 milioane de euro în semestrul I din 2020

BCR a înregistrat un profit net de 103,6 milioane de euro în semestrul I din 2020 față de o pierdere netă de 4,4 milioane de euro în semestrul I din 2019.
 aboneaza-te
Sergiu Manea

Rezultatul operațional s-a îmbunătățit cu 9,3% până la 898,2 milioane de lei (186,5 milioane de euro) în S1 2020, de la 822,0 milioane de lei (173,3 milioane de euro) în S1 2019, pe fondul unor venituri operaționale mai mari și al unor cheltuieli operaționale mai reduse.

Venitul net din dobânzi a crescut cu 7,0% până la 1.187,8 milioane de lei (246,6 milioane de euro) în S1 2020, de la 1.110,2 milioane de lei (234,1 milioane de euro) în S1 2019, favorizat de volume mai mari de credite atât pe segmentul de clienți de retail, cât și pe cel corporate.

Venitul net din comisioane a scăzut cu 14,3% până la 316,2 milioane de lei (65,6 milioane de euro) în S1 2020, de la 368,9 milioane de lei (77,8 milioane de euro) în S1 2019, determinat de activitatea de business mai redusă și de măsurile implementate în vederea sprijinirii clienților în contextul pandemiei.

Rezultatul net din tranzacționare a scăzut cu 12,3% până la 142,9 milioane de lei (29,7 milioane de euro) în S1 2020, de la 162,9 milioane de lei (34,4 milioane de euro) în S1 2019, în principal datorită unei activități de tranzacționare mai reduse.

Venitul operațional a crescut ușor cu 0,8% până la 1.703,5 milioane de lei (353,6 milioane de euro) în S1 2020, de la 1.690,2 milioane de lei (356,4 milioane de euro) în S1 2019, determinat de venitul net din dobânzi mai mare, parțial compensat de venitul net din comisioane și venitul net din tranzacționare mai mici.

Cheltuielile administrative generale au înregistrat valoarea de 805,3 milioane de lei (167,2 milioane de euro)în S1 2020, în scădere cu 7,2% în comparație cu 868,2 milioane de lei (183,1 milioane de euro) în S1 2019, mai ales ca urmare a contribuției anuale mai mici la fondul de garantare a depozitelor în 2020 versus 2019 și a deprecierii mai scăzute, parțial compensate de cheltuielile cu personalul legate de pandemie din trimestrul al doilea din acest an.

Astfel, raportul cost-venituri s-a îmbunătățit la 47,3% în S1 2020, față de 51,4% în S1 2019.

“Principala noastră prioritate, până acum, în 2020, a fost să asigurăm echipei și clienților noștri condițiile optime de siguranță și sănătate, prin toate mijloacele necesare. În prima jumătate a anului, am devenit mai puternici, mai uniți și mai hotărâți decât am fost vreodată. Echipa noastră a acționat concertat, ca un singur organism, și le mulțumesc tuturor colegilor pentru munca depusă și pentru implicare. În ultimele luni, am sfătuit sute de mii de oameni; am acționat rapid, cu soluții digitale accelerate. Majoritatea operațiunilor bancare din sucursale pot fi realizate acum 100% online. Pentru a veni în sprijinul clienților, am făcut multă muncă de consultanță, om-la-om, continuând eforturile noastre de educație financiară și antreprenorială. Credem că avem oportunitatea de a crește, în ciuda volatilității vremurilor actuale, atât timp cât clienții sunt informați în mod corect, complet și corespunzător. Prin măsurile luate pentru susținerea creditării companiilor și prin soluțiile de amânare a plăților, am asistat și sprijinit companii care creează peste 200.000 de locuri de muncă. Rămânem deschiși pentru business, iar obiectivul nostru este să fim, în continuare, un partener financiar de încredere, pe termen lung, pentru toți clienții noștri”, a declarat Sergiu Manea, CEO Banca Comercială Română.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii