Cea mai mare parte a finanțărilor au fost atrase pentru reabilitarea infrastructurii rutiere (drumurile județene și comunale, precum și străzile urbane ori rurale care sunt în responsabilitatea autorităților locale), iar BCR a susținut reabilitarea acestora din urmă cu aproximativ 2,6 miliarde lei.
O altă categorie majoră de proiecte a vizat intervenții dedicate pentru îmbunătățirea calității vieții: legături rutiere între comunități izolate, reparații ale școlilor și spitalelor, construcția de locuințe sociale, centre de asistență socială și îngrijirea persoanelor cu dizabilități, infrastructură de apă, canalizare și managementul deșeurilor.
Ioana Gheorghiade, director executiv al BCR pentru Sectorul Public şi Finanţarea Infrastructurii a subliniat faptul că se impune din ce în ce mai mult dezvoltarea strategică a infrastructurii pentru transportul de mărfuri şi a celei educaţionale pentru atragerea sau păstrarea investitorilor în România.
„Dacă nu se schimbă nimic în această privinţă, investiţiile se vor concentra în continuare în Capitală şi în oraşele mari cu forţă de muncă calificată ori în zona de Vest cu lanţul logistic care s-a dezvoltat în acea zonă cu acces rapid la autostrăzile din Ungaria. Fără o extindere a infrastructurii, interesul companiilor private se mută pe pieţele externe, iar investitorii străini vor prefera Polonia sau Ungaria. Potenţialul de dezvoltare al României este pus în pericol”, a declarat Ioana Gheorghiade.
Care sunt premianții galei Forbes Banking Awards 2016?
„Dezvoltarea infrastructurii este critică pentru creşterea calităţii vieţii în regiunile mai puţin dezvoltate. La nivel naţional, în regiunile mai puţin dezvoltate, finanţările acordate de către bancă au urmărit cu preponderenţă dezvoltarea reţelelor de apă / canalizare, dezvoltarea infrastructurii de management a deşeurilor, infrastructura rutieră, iluminat şi transport public ori reabilitarea siturilor istorice”, remarcă Ştefan Buciuc, Director Departament Autorități Publice în cadrul BCR.
În ceea ce privește prioritățile Băncii Comerciale Române pe termen scurt și mediu, oficialii BCR au punctat următoarele:
1.Susținerea proiectelor co-finanțate cu fonduri europene atât cele în curs de finalizare derulate în cadrul POR 2007 – 2013 cât și cele care urmează să fie implemenate prin programul 2014 – 2020.
2. Finanțarea dezvoltării infrastructurii sociale, educaționale și de transport în zonele mai slab dezvoltate ale României, în linie cu misiunea băncii de a fi aproape de comunitățile unde este prezentă.
3. Finanțarea dezvoltării infrastructurii de mediu.
4. Cooperarea între mediul privat și public pentru dezvoltarea proiectelor esențiale, inclusiv în format PPP.