Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Bayern München, campioana audienței TV în Bundesliga

Prima ligă de fotbal a Germaniei (Bundesliga) s-a încheiat sâmbata trecută cu victoria echipei Bayern München, care a devenit campioană pentru al treilea an consecutiv. Bayern München a câștigat și titlul de „campioană a audienței” pe Eurosport 2.
Bundesliga

Două televiziuni au transmis în acest an partidele din Bundesliga: Eurosport 2 și Dolce Sport.

Eurosport 2 a difuzat 71 de partide din Bundesliga, cu o audiență medie de 22.140 de telespectatori pe minut la nivel național, iar Dolce Sport a difuzat 13 meciuri, cu un rating mediu de 22.230 de telespectatori pe minut.

Campionatul german a înregistrat ratinguri mai mari decât audiențele generale lunare ale celor două televiziuni. De exemplu, în luna aprilie, Eurosport 2 a avut 9.000 de telespectatori/minut la nivel național (toată ziua), în timp ce meciurile din Bundesliga au înregistrat o medie de 22.140 de persoane. La rândul său, Dolce Sport a avut în aceeași lună o medie de 18.000 de telespectatori, iar Bundesliga, 22.230.

Fotbalul din prima ligă germană poate fi considerat un program-premium pentru cele două televiziuni. Eurosport 2 nu vinde publicitate pe piața din România.

Dar audiența fotbalul german în România este cu mult mai mică decât cea a fotbalului englez, pentru că Eurosport 2 stă mai prost în sondaje decât „fratele mai mare”, Eurosport, care a difuzat Premier League. Este vorba de puterea brandului televiziunii care difuzează un program.

Pe Eurosport 2, cea mai urmărită echipă din Bundesliga a fost Bayern München. Confruntarea din deplasare a campioanei cu formația Hannover 96 (foto) a fost urmărită de 55.000 de români la nivel național (0,3% rating). Echipa lui Josep Guardiola deține și a doua poziție în sondajele de audiență, în partida cu Schalke 04: 50.000 de telespectatori pe minut. De altfel, în top 10 cele mai vizionate meciuri din Bundesliga, Bayern München figurează de șapte ori!

A doua echipă germană cea mai urmărită în România a fost Borussia Dortmund, condusă de carismaticul Jurgen Klopp (care a plecat la sfârșitul acestui sezon). Deși a încheiat campionatul abia pe locul 7, Borussia Dortmund a avut trei partide în top 10 audiență.

Meciurile cu cele mai slabe ratinguri au fost Paderborn – Werder Bremen (5.000 de telespectatori/minut), de altfel Paderborn a retrogradat!, Stuttgart – Werder Bremen (4.000) și Koln – Hoffenheim (3.000).

Cine s-a uitat la Bundesliga pe Eurosport 2?

Ponderea bărbaților care au urmărit Bundesliga a fost mai mare decât la Premier League: 73,2%, respectiv 69%. (Probabil că femeile sunt mai puțin interesate de fotbaliști germani.)

Continuând comparația cu Premier League, se constată că Bundesliga are un public cu vârste mai ridicate. Astfel, 49,4% dintre telespectatorii celor 71 de meciuri au vârste de peste 55 de ani. La meciurile din Anglia, cota este de 36,6% pe Eurosport.

Grupa de vârstă 18 – 24 de ani este prezentă în proporție de 7%, comparativ cu 9,2% la Premier League.

Dar cota telespectatorilor cu studii superioare este mai mare la nemți (31,8%) față de cea de la englezi (24,6%).

Bundesliga are în România un public masculin cu vârste înaintate, dar cu un nivel de educație ridicat.

Cum au jucat nemții pe Dolce Sport?

Dolce Sport a transmis 13 meciuri din Bundesliga, cu un rating mediu de 22.230 de telespectatori pe minut. Partida cu cei mai mulți telespectatori a fost Bayer Leverkusen – Wolfsburg: 38.000.

Cea mai slabă a fost Borussia Monchengladbach – Borussia Dortmund: 8.000 de persoane pe minut, la nivel național.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii