Cautare




, Staff

SmallBusiness |
|

Barometrului Minților Creative realizat de UniCredit Bank: Doar 12% dintre antreprenorii din industriile creative consideră că actualul context economic este prielnic pentru busines

Doar 12% dintre antreprenorii din industriile creative consideră că actualul context economic este prielnic pentru business. În acest context, 17% dintre cei intervievați iau în considerare extinderea afacerii în următorul an, arată Barometrului Minților Creative, studiu care analizează antreprenoriatul din industriile creative, lansat, pentru al doilea an, de UniCredit Bank.
antreprenori shutterstock_482236840

„Contribuţia antreprenoriatului creativ în economia românească devine tot mai relevantă de la an la an, iar odată cu această evoluţie apar şi schimbări în privinţa nevoilor şi dificultăţilor pe care le întâmpină oamenii din spatele acestor afaceri. Prin cea de-a doua ediție a Barometrului Minților Creative, am dus mai departe demersul nostru de radiografiere a comunității creative pe care l-am lansat prima dată în 2017 și, în acelaşi timp, am vrut să aprofundăm cercetarea. Aşa că, după ce anul trecut ne-am concentrat asupra industriilor creative din Bucureşti, acum ne-am uitat la afacerile din cele mai mari centre urbane, la detalii din profilul clientului creativ și la diferențele dintre afacerile mature versus cele în curs de dezvoltare”, a declarat Cătălina Roman, Director Identitate și Comunicare în cadrul UniCredit Bank.

Conform Barometrului, antreprenorii din București, Cluj-Napoca și Iași sunt mai încrezători în mediul economic decât cei din Brașov și Timișoara; totodată, antreprenorii creativi din Cluj-Napoca, Iași și Brașov sunt mai dornici să îşi dezvolte afacerile decât cei din Timișoara și București;

Atât afacerile mature, cât și cele în curs de dezvoltare, reușesc într-o proporție asemănătoare să facă unele investiții sau, cel puțin, să se mențină pe linia de plutire din punctul de vedere al sănătății afacerii. În același timp, eforturile de realizare a investițiilor, precum și amploarea acestora, pot fi resimțite diferit în funcție de domeniul de activitate al afacerii;

De asemenea, schimbările legislative (24%), accesul la resurse umane calificate (19%) și problemele de cash flow (16%) sunt principalele bariere în calea dezvoltării afacerilor din industriile creative; alături de condițiile economice generale, puterea scăzută de cumpărare și atragerea de noi clienți, acestea sunt cele mai mari impedimente atât pentru afacerile mature, cât și pentru cele în curs de dezvoltare.

Cele mai multe afaceri creative au nevoie de sprijin pentru dezvoltarea și diversificarea produselor și serviciilor, finanțarea rapidă și avantajoasă, creșterea notorietății, precum și în recrutare și creșterea vânzărilor;

Cel mai util instrument financiar pentru antreprenorii creativi este auto-finanțarea (66%); cele mai utilizate servicii financiare sunt internet/mobile banking-ul și plățile online, urmate de carduri și liniile de credit pe termen scurt; 1 din 4antreprenori consideră ca finanțarea prin fonduri europene le este necesară; antreprenorii creativi sunt reticenți la sursele de finanțare externe sau încă nu au identificat posibilitatea de a le utiliza pentru a-și dezvolta afacerea. Cele mai mari obstacole sunt dobânzile mari (19%) și procedurile greoaie din programele publice de finanțare (15%).

Cum arată profilul clientului din industriile creative: clienții afacerilor creative sunt diferiți, însă au câteva așteptări și trăsături comune. Indiferent dacă sunt persoane fizice sau persoane juridice, aceștia sunt exigenți, urmăresc inovația, promptitudinea, unicitateași caută calitatea la un preț corect.

Experiența de antreprenoriat: peste jumătate dintre antreprenorii creativi vin din sectorul privat și o treime din sectorul public; cei mai mulțidintre antreprenori(83%)consideră că experienţa profesională anterioară le-a fost de ajutor în activitatea de antreprenoriat actuală; 73% declară că studiile absolvite şi reţeaua profesională construită i-au ajutat în activitatea antreprenorială.

Resurse umane: aproximativ jumătate dintre antreprenori intenționează să facă angajări în următorul an; dintre aceștia, majoritatea își doreşte să recruteze angajați cu normă întreagă; candidații din generația Millennials (18-34 de ani) sunt cei mai căutați de antreprenori; cele mai importante criterii de recrutare sunt entuziasmul și implicarea, urmate de personalitatea candidatului, potrivirea culturii organizaționale cu candidatul și experiența în domeniu; pe o poziție inferioară, dar tot în topul priorităților, sunt educația și așteptările salariale.

Studiul a fost realizat în perioada 5-22 octombrie 2018, cu o componentă calitativă și una cantitativă. Rezultatele se bazează pe răspunsurile a peste 200  de antreprenori cu funcții de conducere în întreprinderi mici și mijlocii din toate industriile creative conform codurilor CAEN din România (artistic, arhitectură şi proiectare, design, publicitate, tipografie, editură, servicii foto-video, cercetare şi inovaţie, IT).

 

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii