Cautare




, Contributor

SmallBusiness |
|

The Barber Shop, frizeria de altădată pe care doi antreprenori vor să o transforme în franciză

În The Barber Shop, femeile nu calcă. Este un loc creat special pentru bărbați, tot de către un bărbat. Nu vorbim în niciun caz despre discriminare, ci despre ”locul cu momente de răsfăț ce-i lipsea sexului tare” sau... frizeria de altădată.
 aboneaza-te
the barber shop

Dragoș Negru are 30 de ani și conduce salonul The Barber Shop, situat în inima orașului  său, Cluj-Napoca. A pornit doar cu un scaun, în martie anul trecut, iar acum salon lui are deja 10 scaune, conceptul gândit de el transformându-se ușor, ușor, într-o franciză.

”După ce am terminat un curs de coafor-stilist la Londra, mi-a plăcut mai mult partea de bărbați și m-am angajat într-un salon obișnuit de înfrumusețare din Cluj. Lângă noi era un bar care nu prea mergea și care, ulterior, a fost închis. Am stat, am analizat, și ținând cont că în locul în care lucram predomina culoarea roz, iar bărbații erau nevoiți să stea lângă femei și să asculte «discuții de fete», am văzut în acea ușiță de bar ieșirea. Atunci am hotărât că vreau să-l transform într-un loc dedicat bărbaților”, își amintește Dragoș.

The barber shop

Antreprenorul spune că a preferat să investească treptat în The Barber Shop, iar pe măsură ce-și recupera investiția, aloca banii pentru dezvoltarea conceptului. Astfel, amenajarea salonului cu un scaun a presupus un buget de 8.000 de euro, bani din fonduri proprii. După trei luni, pentru salon s-au mai cumpărat două scaune, investiția totală ajungând la 17.000 de euro. Iar dacă la început încasările pe o zi erau de doar 200 de lei, astăzi, The Barber Shop are venituri de 7.000 de lei la sfârșitul unei zile și activează deja într-o nouă locație, de aproape 200 mp, dotată cu 10 scaune. Odată cu relocarea din luna iunie a acestui an, antreprenorul a ajuns la o investiție totală de 63.000 de euro, într-o perioadă de un an și trei luni. În acest moment, acesta și-a recuperat investiția și, odată cu dezvoltarea francizelor, urmează să se bucure și de profit.

Iar pentru că în salon bărbații se simt mai mult ca la o întâlnire între prieteni, acolo se nasc și relații puternice de prietenie sau se încheie noi afaceri. Tot acolo și-a făcut apariția și partenerul de afaceri al lui Dragoș, Alexandru Ghior, COO la The Barber Shop: ”Căutam un loc în Cluj unde să-mi aranjez barba și am auzit de The Barber Shop și, din client am devenit partener. Am zis că eu mă voi ocupa de ceea ce știu și am venit și cu ideea dezvoltării unei francize, lucru pe care l-am făcut și anterior cu alte companii; iar Dragoș să fie responsabil cu partea operațională și cea administrativă, împreună, fiind hotărâți să creăm un brand. Mi-a plăcut conceptul și a fost, totodată, o provocare. Am zis: hai să facem din ceva mic, ceva mare!”

Așadar, de aproape două luni, investițiile în salon se fac împreună. ”De la reclama de firmă de la intrare, în care Dragoș a investit circa 100 de euro, am ajuns până acum să investim 3.200 de euro, la care se adaugă 250 lei investiție zilnică în online și încă 3.200 de euro lunar pe offline”, explică asociatul.

dragos negru the barber shop

Până la sfârșitul acestui an, clujenii au în plan deschiderea primelor francize, în București și Sibiu. ”Avem discuții avansate pentru a deschide două locații în București și una în Sibiu. În București, francizații vor să deschidă în regim de mall”, completează Ghior.

Ce trebuie să aibă un francizat sau, pur și simplu, un viitor angajat The Barber Shop? Dragoș ne-a oferit mai multe detalii: ”Un frizer/bărbier trebuie să aibă în primul rând pasiune pentru a intra în echipa noastră. Conceptul nostru integrează și o școală internă, Barber School, unde posibilii angajați pot urma un curs de specializare, așadar experiența nu este un criteriu aspru”.

Pe lângă București și Sibiu, departamentul de franciză din cadrul companiei vizează și alte orașe  mari din țară, printre care Brașov, Timișoara, Constanța, Iași, Oradea, Baia Mare, dar și altele.

Citiți întreaga poveste a celor doi antreprenori într-un număr viitor al revistei Forbes România.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii