Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Lifestyle |
|

Bărbatul – de la arc la shopping cart

business.jpg
Considerândfemeileca principal factor de decizie în cazul multor categorii de consum, darşi în alte aspecte din viata de zi cu zi, industria de research a ajuns sa neglijeze consumatorii de sex masculin.

Cele mai importante valori pentru bărbaţi sunt legate de securitatea familiei, viaţa confortabilă – prosperă, sentimentul de împlinire şi mulţumire, potrivit studiului „Barbatul – de la arc la shopping cart”, realizat de Lighthouse Group. Raportul vorbeşte despre atitudinile, comportamentul, consumul, stilul de viaţă şi felul în care se raportează la brand-urisi shopping bărbaţii români.

Cercetarea a fost realizată în luna iulie, pe un esantion de 500 barbati români cu vârste cuprinse între 20 şi 55 de ani, ce locuiesc în oraşe cu peste 50.000 de locuitori.

Raportul a identificat 7 tipologii masculine. În timp ce în grupele tinere de vârstă s-au conturat ‘Devoratori’ (“experienţele noi mă energizează”), ‘Responsabili’ (“îmi place să risc pentru că asta înseamnă noi oportunităţi, dar îmi place să o fac controlat”) şi ‘Exploratori’ (“îmi place să explorez noi teritorii”), în segmentul matur (40-65 ani) observăm ponderea covârşitoare a ‘Optimiştilor’ (“nu am multe posibilităţi financiare, dar mă descurc, viaţa merge înainte oricum”), ‘Refractarilor’ (“nu doresc să schimb ce sunt sau am – sunt împăcat cu mine”) sau ‘Atemporalilor’ (“sunt în lumea mea şi nu vreau să ies prea curând’);

Spredeosebire de femei, care  sunt mai degrabă conservatoire şi constant în ce priveşte consumul şi veniturile, bărbaţii sunt definiţi de extreme.

Şi asta pentru că ei percep cu mai multă anxietate fluctuaţiile de venit şi pot avea reacţii bruste, trecând rapid de la produse premium la unele mult mai ieftine.

Bărbaţii sub 30 de ani pun pe aceeaşi poziţie serviciul si hobby-urile, pe cand cei peste 30 de ani consider în mai mare măsură că serviciul este de importanţă vitală.

Când vine vorba de achiziţia de gadget-uri şi echipamente tehnologice, bărbaţii se informează în egală măsură de la prieteni/familie şi de pe internet, dar ţin cont şi de părerea specialiştilor.

Trei sferturi dintre respondenţi declară că observă atunci când un eveniment este sponsorizat de o companie, cei mai atenţi fiind Exploratorii şi Responsabilii.

Cea mai consumată băutură alcoolică de către barbaţii români este berea la sticlă, indiferent de vârstă, regiunesauvenit (61% consumă bere cel puţin o dată la 2 săptămâni);

Pe lângă berea la sticlă, cei cu vârste sub 30 de ani mai consumă şi bere la draft şi bere nefiltrată, aceasta din urmă fiind preferată mai ales de cei care locuiesc în Bucureşti şi Ilfov.

Bărbaţii sub 30 de ani se arată din ce în ce mai interesaţi de imaginea personală, 40% dintre aceştia declarând că au fost cel puţin o dată la piscină, în timp ce  10% spun că merg frecvent la sală.

Circa 40% dintre bărbaţi au făcut cel puţin o dată shopping online, în timp ce 33% au efectuat cel puţin o dată tranzacţii bancare prin Internet.

 43% dintre respondenţi s-au declarat dispuşi să plătească o taxăpentru a putea urmări emisiuni fără reclame.

Raportul se adresează oamenilor de marketing şi poate fi util companiilor care doresc să-şi valideze strategiile actuale, precum şi celor care intenţionează să dezvolte produse noi adresate bărbaţilor, arată compania care a realizat cercetarea.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii