Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Băncile şi-au redus drastic promovarea pe TV

Fotolia_20784413_Subscription_L.jpg
Piaţa bancară şi-a diminuat volumul de publicitate cu 15% faţă de primele nouă luni ale anului 2011. Piraeus Bank este singura bancă ce şi-a mărit vizibilitatea pe TV, datorită statului de sponsor al Jocurilor Olimpice de la Londra.

În primele nouă luni ale acestui an, Piraeus Bank a adunat 1.025 de puncte de audienţă (Gross Rating Point – GRP, la nivel urban). Este singura instituţie bancară care a înregistrat o creştere a consumului de publicitate TV. Dar acest volum o plasează abia pe locul zece în topul advertiserilor din domeniul bancar.

Pe primul loc s-a plasat Volksbank România, cu 8.838 GRP-uri. Dar anul trecut, această bancă nu a consumat deloc publcitate TV, potrivit monitorizărilor „Forbes România”. Provident, instituţie financiară nebancară, a ocupat locul secund (7.113 GRP), cu o scădere a vizivilităţii de 2,8%. BCR ocupă a treia treaptă a topului, cu o reducere de 34,3% a volumului de puncte de audienţă.

Alte bănci care s-au „zgârcit” cu publicitatea TV, în primele nouă luni ale anului 2012: Raiffeisen Bank (- 57,4%), Unicredit Ţiriac Bank (- 69,2%), Alpha Bank Group (- 84,7%) şi ING Group (- 28,5%). Banca Transilvania şi-a menţinut consumul de publicitate TV la nivelul anului trecut, cu o scădere modestă de 7,1%. Un jucător care în anii trecuţi a fost foarte activ pe televiziune, Millennium Bank (vezi reclamele cu trupa Holograf), a fost absent în aces an de pe micile ecrane.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii