FacebookTwitterLinkedIn

Volumul de audiență obținut de băncile care au comandat campanii de publicitate pe televiziune, în cursul anului 2013, este mai mare cu 24,8% față de cel din 2012. Astfel, în perioada 1 ianuarie – 15 decembrie 2013, bugetul de audiență TV s-a ridicat la 62.252 puncte de audiență pe targetul comercial (Gross Rating Points – GRP’30, urban, 18 – 49 de ani). Pe baza punctelor de audiență, clienții publicitari cumpără timpi de publicitate la televiziuni. GRP este indicatorul pe baza căruia se măsoară consumul de publicitate.

Provident, societate specializată în acordarea de împrumuturi mici, pe termen scurt, a comandat campanii de promovare care au acumulat 10.769 GRP’30 pe targetul comercial. Volumul este mai mare cu 32,3% față de anul precedent. Provident a depășit în buget Volksbank, „campioana” publicității TV din 2012.

Reclamele pentru Volksbank au obținut în total 9.957 GRP’30 pe targetul comercial, în perioada analizată. Consumul s-a redus cu 12,8% față de 2012. Totuși, Volksbank a fost cea mai vizibilă insitituție bancară de pe piață pe micile ecrane (cu excepția Provident – instituție nebancară).

Pe cea de-a treia treaptă a „podiumului” se află BCR Group cu 9.329 puncte de audiență. Volumul conține atât audiența reclamelor pentru produsele BCR, cât și pentru serviciile BCR Banca Pentru Locuințe. Creșterea audienței BCR a fost de 23,8%.

Alte bănci care au fost active în publicitatea TV: Bancpost (6.109 GRP’30 pe targetul comercial), Raiffeisen Bank (4.772), ING Group (4.559), BRD Groupe Société Générale (3.544) și Piraeus Bank (3.522). Toate aceste bănci au înregistrat creșteri ale volumelor de audiență cu două cifre procentuale față de 2012. Acestea au fructificat oportunitatea de a-și promova serviciile pe o piață TV cu prețuri mai mici pentru publicitate față de anul precedent. Cea mai mare creștere procentuală a audienței din lista băncilor de mai sus a avut-o BRD Groupe Société Générale – 93,4%.

Kruk International, instituție specializată în gestionarea creanţelor, a derulat campanii de publicitate TV care au adunat 2.663 puncte de audiență pe targetul comercial, cu 50,5% mai mult decât în 2012.

Două bănci și-au diminuat ușor consumul de publicitate față de 2012: Banca Transilvania – 2.577 GRP’30 pe targetul comercial (scădere de 5,3%) și Alpha Bank – 1.767 (scădere de 3,6%).

Unicredit Țiriac Bank și OTP Bank închid „plutonul” băncilor care au investit în publicitatea TV, cu 1.556 (creștere de 59,6%), respectiv 1.124 puncte de audiență.

Millennium Bank, CEC și Banca Comercială Carpatica n-au consumat deloc publicitate TV în 2013.