Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Băncile care au investit cele mai mari bugete de publicitate în presa scrisă

presa_scrisa.jpg
Volumul brut de publicitate consumat de instituțiile financiare bancare și nebancare în print a scăzut cu 32% în primele șapte luni ale acestui an față de aceeași perioadă a anului trecut. Banca Comercială Română a investit cel mai mare buget de promovare în ziare și reviste.

Piața bancară a comandat 1.526 de machete publicitare în presa scrisă, în perioada 1 ianuarie – 31 iulie a.c., potrivit monitorizării companiei Alfa Cont. Numărul de inserții este mai mic cu 31,6% față de cel din prima parte a anului 2012.

Volumul brut, calculat la rate-card, s-a ridicat la 2.644.448 euro, cu 32% mai redus decât anul trecut.

Banca Comercială Română se află în fruntea topului investitorilor bancari în print, cu 136 inserții, în valoare brută de 560.520 euro (rate card). Pe locul secund, s-a plasat Bancpost, care a beneficiat de 133 reclame, echivalentul a 445.541 euro (rate card).

OTP Group ocupă a treia poziție în top, cu 148 inserții și 341.344 euro (rate card). Imediat după banca grecească se află insituția financiară nebancară Cetelem, care a avut 95 de inserții și un volum brut de 210.550 euro (rate card).

Alte bănci care s-au promovat în print, în primele șapte luni ale acestui an: Banca Transilvania Group (183.785 euro – rate card), Millennium Bank (158.295 euro – rate card) și UniCredit Group (153.755 euro – rate card).

Compania MasterCard a investit 143.050 euro (rate card) pentru 32 de inserții în presa scrisă.

Raiffeisen Group a consumat 63.994 euro (rate card) pentru 45 de machete publicitare, potrivit monitorizării Alfa Cont.

Primele 10 instituții bancare și nebancare dețin 50% din totalul machetelor comandate de piața bancară, iar investițiile acestora reprezintă 87,5% din întregul buget consumat de societățile bancare în perioada amintită.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii