Cautare




, Contributor

Media şi entertainment |
|

B1 TV a fost obiectul unei încercări dejucate de preluare ostilă?

Familia Păunescu rămâne proprietara B1 TV, operată prin compania B1 TV Channel SRL București, după ce autoritatea de reglementare în audiovizual (CNA) a aprobat o modificare a acționariatului companiei, în ședința din 20 octombrie a.c.
b1_TV.jpg

CNA a aprobat ieșirea din acționariat a companiei News Television Romania SRL, care deținea 50% din acțiuni, aceasta fiind înlocuită cu un nou acționar, compania Ismar International MD, societate înregistrată în Curacao și deținută de către George Constantin Păunescu (potrivit biroului Licențe al CNA).

Modificarea de acționar s-a realizat fără acordul prealabil al CNA, așa cum cere legea audiovizualului, dar nu a fost sancționată după ce Rareș Anita, directorul de programe și reprezentantul B1 TV la CNA, a spus că acordul Consiliului nu a fost solicitat înaintea modificării pentru că „a fost o preluare atipică, determinată de executarea silită a News Televizion România SRL – proces prin care acțiunile au fost adjudecate de o altă companie”.

Rareș Anita a mai spus că „am știut în iulie 2015, când am cerut la RECOM dovada că Ismar International e acționar și imediat am făcut solicitarea către CNA. Societatea B1 TV Channel nu a fost înștiințată oficial cu privire la schimbarea acționariatului”.

Radu Herjeu, membru CNA și președintele de ședință la 20 octombrie, a întrebat cum de operatorul televiziunii nu a știut că „o societate a familiei Păunescu a executat silit o altă companie a familiei Păunescu”?

„Nu am știut oficial de schimbare până ce aceasta nu s-a întâmplat și ne-a fost comunicată de Registrul Comerțului”, a reafirmat Rareș Anita, care a susținut că B1 TV Channel nu comunică întotdeauna cu acționarii. Radu Herjeu a mai spus că nu se impune o somație pentru că a fost o preluare prin tribunal.

O carte de citit ca să nu rămâi „prost”: „M-am săturat să fiu prost”

Potrivit site-ului supervizor.ro, News Television România este asociat cu 50% la B1 TV Channel, societatea care deţine licenţa pentru postul de televiune B1 Tv. Celălalt asociat este Sorin Oancea (50%), iar firma News Television România este dețintă, conform CNA şi site-ului propriu, de Dac Air SA – 44,571%, Brazen Limited Liability Company (SUA) – 22,858%, Pavo SA – 22,571% şi Emilian Schwartzenberg – 10%.

Insolvența News Television a fost declanșată pentru datorii la o companie cu activitate principală de producție de mobilei din Arad, IMAR SA, aflată la rândul său în insolvență.

Potrivit supervizor.ro, datoria News Television față de această companie nu este pentru achiziționarea de mobilă, ci pentru cinci contracte de împrumut între firme, în valoare totală de 3,1 milioane de lei, realizate în perioada 2005-2008 și din care News Television a înapoiat doar puțin peste 730.000 de lei.

În concluzie, preluarea acțiunilor News Television de către o firmă care aparține familiei Păunescu scoate astfel de sub presiunea unei posiblie preluări ostile a 50% din acțiunile televiziunii B1 TV.

Mihai Pavelescu este editor Media Expres.

Un grup de investitori din care face parte și Bobby Păunescu a cumpărat Studiourile MediaPro de la CME

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii