Cautare




, Contributor

Media şi entertainment |
|

Aventurile Patriciei pe covorul roșu – se naște o nouă stea?

Patricia Poslușnic, interpreta rolului principal din filmul „Ho Ho Ho 2: O loterie de familie”, are, la doar nouă ani, o experiență consistentă. Anul trecut, de pildă, a avut ocazia să joace alături de faimosul actor american Kevin Costner, într-un rol episodic, în miniseria „Hatfields&McCoys”, filmată în România.
Patricia Posluşnic

Când o întrebi cum s-a simțit pe platourile de filmare alături de actorul american, care a câștigat recent „Globul de Aur“ pentru „Cel mai bun actor într-un serial TV“ pentru rolul din „Hatfields&McCoys”, răspunsul Patriciei este conform vârstei sale, lipsit de orice inhibiție. „Ne-am jucat de-a musca. Eu bâzâiam și alergam pe acolo și el încerca să mă prindă.”

Forbes Kids: Bogdan și Ștefan Iancu

Prestația tinerei actrițe din „Ho Ho Ho 2” a fost primită bine de critici, chiar dacă unii dintre ei au găsit și puncte slabe filmului în ansamblu. „Sequel din toate punctele de vedere al primului Ho Ho Ho (2009 – Jesús del Cerro) – inclusiv cel al scăderii valorice. Ceea ce salvează întrucâtva lucrurile este zburdălnicia narativă şi, mai cu seamă, farmecul şi talentul nativ al copiilor interpreţi, în frunte cu Patricia Poslușnic”,se arată într-o analiză a filmelor românești din 2012 publicată pe cinemagia.ro Pe farmecul și talentul Patriciei, ca de altfel și pe „cârligele” de marketing   reprezentate de Dragoș Bucur și Andreea Marin-Bănică,  au mizat și producătorii filmului realizat de Media Pro Pictures. Deși inițial fusese scris cu un băiat în rolul principal, în urma castingului a fost decisă adaptarea scenariului pentru o fată.

Mai puțin pretențioși decât criticii, spectatorii au gustat filmul, care a avut avanpremiera pe 17 noiembrie. Astfel, în şase săptămâni de proiecţie, „Ho Ho Ho 2” a atras aproape 47.500 de spectatori şi a generat încasări de circa 165.000 de euro, potrivit cinemagia.ro. Spre comparaţie, filmul „După Dealuri”, regizat de Cristian Mungiu, cu o nominalizare la Palme D`Or şi cu două premii la Cannes, a atras un număr de 53.000 de spectatori şi a generat 113.000 de euro din vânzarea de bilete.

Forbes Kids: Jennifer Dossey

„Cristian Mungiu, alături de Cristi Puiu şi  alţi câţiva regizori din noua generaţie, au venit cu subiecte interesante, care au atras atenţia la festivalurile internaţionale de film, dar care aveau particularitatea necunoscută străinătăţii vizavi de ceea ce s-a întâmplat în România înainte de Revoluţie, au atacat zona puţin gri a societăţii noastre de altădată. Eu unul însă nu îmi mai doresc să văd filmele pe care deja le-am trăit, ci vreau să văd altceva”, spune Vlad Păunescu, proprietarul Castel Film, om de afaceri prezent în Top Forbes 500 Miliardari cu o avere estimată la 11 milioane de euro.

Despre dorinţa publicului român de  a vedea şi  „altceva” vorbeşte şi Mooky Greidinger, CEO al Cinema City International, grup care operează în prezent 98 de multiplexuri în şapte ţări, cu un total de 943 de săli (dintre care 134 în România) şi o capacitate de 185.000 de locuri. „Cred că trebuie să vedem mai multe filme comerciale româneşti şi sper că vor fi făcute mai multe astfel de pelicule”, spune şeful Cinema City.

Vezi, într-o GALERIE FOTO, alături de ce vedete a jucat Patricia Poslușnic

Şi, cu toate că şi „Ho Ho Ho 2” – un film comercial – atacă o „zonă gri”, de data aceasta a orfelinatelor din România şi a vieţii cotidiene a copiilor care trăiesc acolo, povestea, care conţine elemente de comedie şi chiar satiră, aduce spectatorul în realitatea noastră cotidiană. Mai mult, cei care văd filmul experimentează o empatie aproape imediată cu unul sau altul dintre personaje. De pildă, copiii orfani care au fost invitaţi să vadă filmul în cadrul unui eveniment organizat special pentru ei la Cinema City din mallul AFI Cotroceni – ocazie cu care şi reporterul „Forbes România” a vizionat pelicula – au trăit extrem de intens întâmplările prin care trece Ema, eroina principală interpretată de Patricia Posluşnic, o fetiţă orfană aflată în căutarea unei familii. Mai mult, au aplaudat frenetic în momentul în care ea reuşeşte să-şi găsească părinţi adoptivi.

Vezi, într-o GALERIE FOTO, o scurtă istorie a filmului românesc pentru copii

Drumul tinerei actrițe până la rolul principal din „Ho Ho Ho 2” și la „jocul de-a musca” cu Kevin Costner a fost unul atipic unei copilării obișnuite. Totul a început acum cinci ani, cu o ședință foto. „Când mergeam cu ea în parc, toată lumea îmi spunea că este foarte drăguță și că ar trebui să apară în reclame”, povestește Dana Poslușnic, mama Patriciei. „Am dus-o la câteva castinguri, mai mult ca să aflu o părere profesionistă, nu una auzită prin parcuri.”

Forbes Kids: Sara și Patricia Poslușnic

De atunci, Patricia a participat, în total, la 32 de proiecte cinematografice şi publicitare, de la scurtmetraje până la filme artistice şi reclame TV. Cu toate acestea, Patricia a avut parte şi de momente mai dificile în cariera sa de actriţă. Unul dintre acestea este legat de filmul „Francesca”, produs de Mandragora Film şi realizat sub bagheta lui Bobby Păunescu, regizor şi om de afaceri cu business în media, energie şi imobiliar (care are, împreună cu fratele său Răzvan,  o avere de 110 milioane de euro potrivit Top Forbes 500 Miliardari 2012). Anumite scene din film, puternic criticat în Italia pentru rasism la adresa peninsularilor, au fost scoase din varianta care a ajuns la marele public. Printre acestea, şi una în care juca Patricia Posluşnic.

Şi aceasta nu a fost singura dezamăgire profesională a tinerei actriţe. „A fost extrem de supărată când a pierdut un rol într-un film american, dar nu se potrivea cu profilul căutat de producător. Am întrebat-o de ce este atât de dezamăgită şi mi-a spus că visul ei este de a ajunge pe covorul roşu, în Statele Unite ale Americii. I-am explicat că o să ajungă mai întâi pe covorul roşu din România”, povesteşte Ion Posluşnic, tatăl actriţei, adăugând că, din punctul său de vedere,  ce a realizat fiica sa până acum este suficient.

Patricia are însă o altă părere: „Nu am avut emoţii deloc şi vreau să mai joc în filme”. Iar apetenţa (tele)spectatorilor români pentru filme de familie, care reiese şi din datele de audienţă înregistrate de televiziuni pe parcursul anului trecut, cu precădere în luna decembrie,  pare să o favorizeze, atât pe ea cât şi pe alţi copii-actori români.

Astfel, filmul „Singur acasă” (producție 1990), difuzat pe 8 decembrie 2012 de Pro TV, a înregistrat o audiență medie de 1.189.000 telespectatori pe minut (11,3% rating), la nivel urban. Este filmul care a avut cea mai mare audiență de la începutul acestui an la postul menţionat, potrivit unei analize publicate pe forbes.ro.

Oferta de filme artistice a televiziunii Prima TV în anul 2012 a vizat cu precădere filmele de familie, spre deosebire de Pro TV și Antena 1, unde au predominat violențele. Prima TV a difuzat 195 de filme artistice în prime time, în perioada 1 ianuarie – 15 decembrie 2012. Dintre acestea, „Prinț și cerșetor”, o producție a anului 2000, a fost filmul care a înregistrat cea mai mare audiență la Prima TV, cu o medie de 471.000 de telespectatori pe minut (4,5% rating urban).

Şi, deşi probabil că încă nu înţelege pe deplin ce înseamnă aceste cifre – „Nu îmi place prea mult matematica”, mărturiseşte micuța actriță –, dorinţa publicului român de a vedea astfel de pelicule poate însemna pentru Patricia Posluşnic continuarea drumului său pe covorul roşu.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii