Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Automobilele au frânat mesajele de promovare pe radio

shutterstock_94203628.jpg
Reclamele radio pentru automobile „au pus o frână” puternică în primele trei luni ale acestui an. Numărul de spoturi comandate de jucătorii din această categorie a fost cu 55,6% mai mic decât cel înregistrat în aceeași perioadă a anului trecut, potrivit monitorizării BRAT.

 

Principalele rețele de radio au difuzat, în primul trimestru al anului, 2.403 clipuri pentru promovarea brandurilor din categoria „Vehicule”. Cifra este cu 55,6% mai mică decât cea din 2012. Reclamele din această categorie se referă la producătorii și dealerii de automobile, service și spălătorii auto, stații de benzină, lubrefianți, cauciucuri, cosmetice și piese auto.

Volumul brut a fost de 740.402 euro (calculat la rate card), conform studiului „Monitorizarea Investițiilor în Publicitate” (MIP), realizat de Biroul Român de Audit al Tirajelor (BRAT). Acesta este cu 54,3% mai redus față de cel înregistrat în 2012.

Cel mai activ client publicitar din categoria „Vehicule” a fost MOL România, cu 487 de difuzări, în valoare brută de 150.227 euro (rate card). Reclamele MOL România pentru radio au constat, în majoritate, din promoții pentru carburanți. Numărul de clipuri radio a fost mai mic cu 26% față de 2012.

Pe locul secund în topul clienților s-a situat Toyota România, cu 342 de spoturi, în valoare brută de 95.227 euro (rate card). A fost alocat un volum de spoturi mai redus cu 46,6% față de anul trecut.

Alți clienți activi pe radio în această perioadă: General Motors (267 spoturi, 77.885 euro rate card), Dacia Groupe Renault (259 spoturi, 72.663 euro rate card) și Citroën (105 spoturi, 40.487 euro rate card). De remarcat că numărul de spoturi comandat de General Motors a fost mai mic cu 68% față de primul trimestru al anului 2012.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii