Cautare




, Contributor

Forbes.com

Antreprenori |
|

Austrian Post Group achiziţionează integral PostMaster

Prezidiu.JPG
Austrian Post Group a finalizat achiziţia integrală a companiei româneşti PostMaster, liderul pieţei private de servicii poştale şi de distribuţie neadresată. Tranzacţia are loc la un an după ce Austrian Post Group a devenit acţionar minoritar şi s-a implicat într-un proces semnificativ de dezvoltare a PostMaster. Suma tranzacției nu a fost dezvăluită de niciuna dintre cele două părți.

 Preluarea reprezintă o nouă etapă din strategia de creştere a Grupului şi un angajament faţă de una dintre cele mai mari pieţe din Europa Centrală şi de Est, în contextul unei oportunităţi majore – sfârşitul monopolului pentru segmentul serviciilor poştale sub 50g, deţinut de compania naţională de poştă.

“Prin achiziţia integrală a PostMaster continuăm să ne dezvoltăm în regiune. Activăm în Bulgaria, Croaţia, Polonia, Slovacia şi Ungaria, iar de acum avem o prezenţă şi mai puternică în România. Această decizie consolidează poziţia noastră unică şi extinsă în Europa Centrală şi de Est şi reprezintă expresia viziunii Austrian Post de a deveni principala alternativă în domeniul poştal din regiune, oferind servicii noi şi inegalabile”, a declarat Andreas Dragosits, Senior Vice President CEE Mail Austrian Post Group. „Avem încredere că experienţa şi expertiza noastră dovedită, împreună cu aceleaşi atribute ale PostMaster, ne vor prezenta drept cea mai bună alternativă de servicii poştale pentru clienţii business din România” a adăugat Dragosits.

“Lucrăm de un an împreună cu Austrian Post, iar acum suntem perfect pregătiţi pentru oportunitatea majoră oferită de momentul liberalizării. Conform estimărilor noastre, piaţa serviciilor poştale sub 50g din România totalizează 400 de milioane de trimiteri pe an, iar noi ţintim să obţinem o cotă de piaţă considerabilă din aceasta în 2013. Dorim să transmitem companiilor faptul că de acum înainte vor putea beneficia de servicii mai bune la costuri mai reduse. Pe lângă reţeaua extinsă, care acoperă 95% din populaţie, abordarea noastră include identificarea instrumentelor adecvate pentru nevoile clienţilor, anterior procesului de distribuţie, şi, de asemenea, monitorizarea constantă, raportarea, controlul şi evaluarea livrărilor, operaţiuni care nu sunt acoperite în acest moment în totalitate de competiţie”, a precizat Mihai Preoţescu, Manging Director PostMaster.

“Investiţiile noastre în 2012 vor atinge aproximativ 1 milion de euro, iar pentru 2013 ne propunem să aliniem investiţiile cu obiectivele de business, care includ o prezenţă puternică în segmentul serviciilor poştale, precum şi cu legislaţia în domeniu, care urmează să fie comunicată de autorităţi. Anul viitor avem ca obiectiv să dezvoltăm şi pachete de servicii adaptate clienţilor şi pieţei. De asemenea, reţeaua internaţională Austrian Post Group ne va oferi noi oportunităţi de afaceri, mulţumită posibilităţii de a colabora cu clienţii care sunt prezenţi la nivel regional”, a completat Mihai Bălaj, Managing Director PostMaster.

PostMaster a continuat să câştige cotă de piaţă pe segmentul de distribuţie neadresată, ajungând la 75%, ca urmare a extinderii portofoliului cu noi clienţi şi a celor existenţi. În 2013 compania estimează că va obţine o cifră de afaceri mai mare cu cel puţin 10% comparativ cu anul anterior.

PostMaster, cu sediul în Bucureşti, a fost înfiinţată în anul 2007 de doi tineri antreprenori, cu o experienţă de şase ani în campanii de marketing direct, împreună cu un profesionist binecunoscut din media, care a finanţat afacerea la începuturile sale. După patru ani de prezenţă pe piaţă, PostMaster a devenit lider în rândul furnizorilor de servicii poştale alternative. Activitatea de bază a companiei constă în distribuţia de materiale publicitare adresate (peste 50 de grame). Ca lider al pieţei de servicii poştale alternative, PostMaster desfăşoară activităţi în România în domeniul corespondenţei neadresate cu materiale publicitare. Alte servicii pe care compania le furnizează cu succes pentru jucători importanţi din industria de retail sunt managementul bazelor de date, geomarketing-ul şi activităţi de sampling.

Operaţiunile companiei acoperă 80% din teritoriul ţării, printr-o reţea de 47 de birouri locale. În 2011, PostMaster a efectuat aproximativ 320 de milioane de livrări de corespondenţă adresată şi neadresată, generând o cifră de afaceri de 10 milioane Euro. Creşterea portofoliului de clienţi majori şi dezvoltarea viitoare a parteneriatelor actuale vor fi motorul din spatele creşterii cifrei de afaceri a companiei.

Austrian Post, noul proprietar al companiei, va furniza expertiza acumulată pe pieţele mai mature din regiune, precum şi produse inovatoare şi forţa financiară necesare pentru dezvoltare ulterioară. În acelaşi timp, managementul local va asigura menţinerea identităţii locale a companiei şi va răspunde atent cerinţelor clienţilor săi.

Austrian Post este liderul pieţei de corespondenţă şi servicii de coletărie din Austria. Aceasta este structurată în două divizii: “Mail & Branch Network” şi “Parcel & Logistics”. Austrian Post este prezentă în mai mult de 10 pieţe europene, generând mai mult de 30% din cifra sa de afaceri din străinătate. Acţiunile derulate în 2011 au condus la o evoluţie foarte bună pentru Austrian Post. Aceasta este reflectată în indicatorii cheie de dezvoltare şi confirmă faptul că strategia de bază este una de succes. Tendinţa în ceea ce priveşte declinul volumului de corepondenţă adresată a fost foarte bine compensat prin generarea de venituri adiţionale, provenite mai ales din serviciile de coletărie şi logistică. Cifra de afaceri Austrian Post a crescut cu 4,2% în 2011, ajungând la 2.349 milioane Euro, în timp ce indicatorul EBITDA a însumat 283 milioane Euro. În consecinţă, marja EBITDA a fost de 12%. În 2011, EBIT Austrian Post a crescut cu 7,3% la 168,3 milioane Euro datorită faptului că declinul veniturilor a fost compensat şi depăşit de eficientizarea costurilor. Marja EBIT a fost de 7,2%, iar suma totală a cash flow-ului a atins valoarea de 163 milioane Euro. Plata dividendelor de 1,70 Euro/acţiune a însumat dividende totale de 114,9 milioane Euro. Austrian Post are un număr de 23.400 angajaţi permanent.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii