Cautare




, Contributor

ForbesLife |
|

Australia se dezvoltă prin cultură

Deși nu este primul loc din lume la care te-ai putea gândi atunci când discuți despre artă, Australia a crescut în ultimul an în galerii de artă. Aflându-se într-un boom cultural, doar în 2017 s-au inaugurat muzee și galerii în statele australiene.
mona2

Cea mai cunoscută instituție de artă din Australia este Muzeul de Artă Nouă și Veche (MONA – Museul of Old and New Art), din Hobart, Tasmania. Clădirea a fost responsabiliatea omului de afaceri și colecționarului David Dominic Walsh, deschisă din 2011. De atunci și până astăzi, 1,7 milioane de persoane i-au deschis ușile, adăugând aproximativ 100 de milioane de dolari la economie în fiecare an.

Amintind de succesul pe care l-a avut Frank Gerry cu Muzeul Guggenheim, trezind orașul spaniol Bilbao, Walsh a întinerit capitala Tasmaniei cu ajutorul muzeului MONA, dezvăluind opere de artă controversate. Dezvoltarea nu se oprește la muzeu, în iulie s-au anunțat următoarele planuri, printre care și extensia muzeului în hotelul de cinci stele HOMO. Acesta va include 172 de camere, o blibliotecă, spații pentru artă, precum și colecția de cărți rare și manuscrise ale lui David Walsh, fiind accesibile publicului. Deschiderea este preconizată pentru anul 2022.

Dincolo de proiectele lui Walsh, țara este îmbogățită și datorită filantropilor care fondează noi centre culturale. Printre aceștia se numără Naomi Milgrom, deținătoarea brandurilor de haine pentru femei Sportsgirl, Sussan și Suzanne Grae. Naomi consideră că scena culturală a Australiei a fost consolidată de oamenii de business: „Există oameni cu ambiții mari, Ulrike Kleim din Australia de sud fiind unul dintre ei, care a dezvoltat Centrul Ukaria Cultural, un spațiu frumos pentru muzică. Există, de asemenea, și Judith Neilson, cea care a creat în Sydney Galeria White Rabbit.”

Citește și Austria pregătește cea mai nouă instalație cinematografică James Bond

Fiind prea modestă pentru a se include pe listă, Naomi Milgrom este unul dintre cei mai remarcabili contribuitori de artă. Datorită fundației pe care o conduce, susține proiecte de artă și design din Australia, dar și din lume. Celebra inițiativă MPavilion, un proiect temporar, care se desfășoară timp de patru luni, este instalat, în fiecare an, în Grădina Regina Alexandra, din Melbourne.

Cât timp este deschis, pavilionul găzduiește diverse evenimente, de la spectacole de modă, lecturi, la spectacole de muzică, având intrarea liberă. Anul acesta proiectul începe în octombrie și se închide în 2018, pe 4 februarie. „Cu MPavilion îmi doresc să ofer un loc inspirator pentru Melbourne. Oamenii pot veni, pot pleca, nu există bilete, este un spațiu cultural gratuit” punctează Milgrom.

Pe lângă deținătorii de afaceri private, și statul a înțeles importanța culturii, de aceea investește în construirea unor noi spații culturale. De exemplu, New South Wales cheltuie 191 de milioane de dolari pentru a dezvolta Galeria de Artă New South Wales, din Sydney.

Sursa: forbes.com

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii