Australia va deveni prima țară din lume care va implementa aceste reglementări pentru platformele digitale, transmite Reuters.
Guvernul australian a anunțat legislația luna trecută, după o anchetă care a arătat că giganții tehnologici dețin prea multă putere de piață în industria mass-media, situație despre care a spus că reprezintă o amenințare la adresa democrației.
Conform codului, Google și Facebook vor face obiectul unui arbitraj de preț obligatoriu dacă nu se poate ajunge la un acord comercial privind plata pentru mass-media din Australia.
Platformele digitale se confruntă cu amenzi de 7,7 milioane de dolari dacă nu respectă decizia.
Între timp, Google a declarat legislația ineficientă, invocând în special cerința de a oferi editorilor o notificare de două săptămâni cu privire la anumite modificări ale algoritmilor și a practicii interne.
Legea australiană, care are un sprijin politic larg și se așteaptă să fie votată în parlament la începutul acestui an, a fost formulată după o anchetă care a constatat că pentru fiecare 100 de dolari cheltuiți pe publicite online, 53 sunt pentru Google, 28 pentru Facebook și 19 revin altor companii media.