Cautare




, Contributor

Lideri |
|

Aurel Netin şi PC-urile ca accesoriu vestimentar

aurel_netin.jpg
Într-o lume a mobilităţii, utilizatorii de smartphone-uri, tablete sau notebook-uri sunt din ce în ce mai atenţi la aspectul acestora în detrimentul performanţelor tehnice.

Pe piaţa de IT din România, estimată, în primul trimestru al anului, la valoarea de 105 milioane de euro, segmentul care a continuat să scadă este cel al calculatoarelor desk, potrivit unui raport al GfK Temax. În schimb, cea mai mare creştere a fost înregistrată de tabletele media, o piaţă considerată în plină expansiune, iar o uşoară descreştere a fost observată în rândul computerelor portabile, conform aceluiaşi studiu.

„După căderea brutală de la un milion de PC-uri vândute pe an în 2008, la aproape 500.000 în 2009, estimările erau că piaţa îşi va reveni până în 2013 şi că vom avea din nou un milion de unităţi vândute pe piaţa din România până în 2013. Suntem aproape, dar nu ştim dacă se va ajunge la un milion de unităţi în acest an de zile”, precizează Aurel Netin, directorul general al Lenovo România, Bulgaria şi Republica Moldova.  Iar acest lucru se reflectă şi în vânzările Lenovo unde aproximativ 35% sunt desktop-uri, iar restul sunt notebook-uri. Potrivit lui Netin, în România, estimările arată că vânzările de tablete vor ajunge la 350.000 unităţi, iar în ceea ce priveşte PC-urile vor atinge 750.000 şi 800.000, iar smarphoneurile, între 850.000 şi un milion.

Lenovo este una dintre companiile producătoare de PC-uri o creştere a vânzărilor însemnată la nivel global, iar acest lucru se observă şi în cota de piaţă pe care o are şi în România – 14,8% conform cifrelor furnizate de IDC, a spus Aurel Netin. În opinia sa, atunci când vine vorba de PC-uri, există o oportunitate de creştere în zona conturilor mari (clienţi mari, corporaţii, instituţii) unde spune că Lenovo este lider. „PC-urile la nivel mondial sunt într-un uşor declin, noi sperăm ca, în România, să mai recuperăm din el, pentru că rata de penetrare este destul de mică, iar dacă ne uităm în domeniul public, folosim calculatoare cam de 5-6 ani de zile, iar piaţa din România ar trebui să îşi continue creşterea chiar dacă una moderată, la limita a două cifre”. El explică   această creşere şi prin faptul că rata de penetrare a PC-urilor, cu alte cuvinte numărul posesorilor de astfel de dispozitive, este de 40% în România faţă de 80% în străinătate, în plus cheltuielile cu IT-ul pe cap de locuitor sunt net inferioare în România faţă de alte state. Spune că este foarte greu să faci o estimare a evoluţiei pieţei în următorii cinci ani, dar pariază pe smartphone-uri şi mai crede că tabletele vor depăşi PC-urile.

În lumea IT-ului, inovaţia este esenţială. Pentru că trăim într-o lume a vitezei şi a mobilităţii şi pentru că, în ceea ce priveşte linia de produse adresate segmentul consummer, contează din ce în ce mai mult impresia pe care o are utilizatorul despre tableta, smartphone-ul sau notebook-ul, nu neapărat caracteristicile tehnice. „Din ce în ce mai puţin vom vorbi despre dual core sau quad core, despre 8GB sau 4GB sau cât de mare este hard-diskul vom vorbi despre cât de uşor este, cât de mult durează bateria, dacă mi se potriveşte sau nu personalităţii mele, dacă este culoarea potrivită pentru ţinuta de seară pe care o port sau ţinuta de business pe care o am”, mai explică Aurel Netin de ce Lenovo pune accentul şi pe partea legată de stil nu numai pe performanţă. Nici segmentul business nu este uitat pentru că, deşi, tot negrul face regula, se lucrează mai mult la finisaje astfel încât şi oamenii de afaceri să simtă aceste schimbări. Iar lucrurile nu se opresc aici, mai spune Aurel Netin, căci mai sunt unele inovaţii inspirate chiar din natură. De exemplu, pentru a avea un notebook cât mai silenţios, cercetătorii de la Lenovo au cercetat păsările şi au descoperit că bufniţa produce cel mai mic nivel de zgomot, astfel încât cooler-ul este inspirat din mişcarea aripilor acesteia. „Pentru a deveni cât mai uşor s-a luat drept model industria aeronautică şi o linie importantă de produse au ca element al carcasei carbonul astfel încât să aibă o greutate cât mai mică”, mai argumentează el.

Spune că, dintre toate device-urile, nu se desparte de laptopul de la birou, însă recunoaşte că va trebui să se familiarizeze mai bine şi cu tabletele şi cu smartphone-urile. În schimb, mărturiseşte că, spre deosebire de el, familia sa este un fan declarat al ultimelor două tipuri de produse tehnice.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii