Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Aura Toma: „Agențiile nu reușesc să se coalizeze și să promoveze standarde pentru dezvoltarea sănătoasă a industriei”

Aura_Toma_(2).JPG
În buna tradiție jurnalistică, fiecare an se încheie cu întrebarea (naivă, dar justificată) cum a fost anul? A doua curiozitate este cum va fi anul ce se apropie, mai greu sau mai ușor? „Forbes România” a renunțat la aceste două întrebări. Am adresat șapte întrebări pentru oamenii din businessul de comunicare.

Aura Toma, Managing Director Lowe & Partners România

Forbes: Trei lucruri bune care s-au întâmplat agenției dvs. în 2013.

Aura Toma:Cele mai frumoase satisfacții au venit din zonele în care ne-am concentrat cel mai mult efortul strategic, și anume puterea ideii și digitalizarea:

– Dezvoltarea accelerată a competențelor digitale și integrarea soluțiilor de comunicare digitală în toate proiectele derulate anul acesta. Recunoașterea a venit rapid, cu premiul întâi câștigat la un festival de comunicare în mediul digital, Webstock, pentru proiectul Beck’s Augmented Street Art, împreună cu MobileWorks.

– Crearea personajului Văru' pentru clientul tocmai.ro, un brand în sine, care a câștigat rapid un loc de top în cultura populară și care se bucură de o viralizare foarte amplă a replicii sale celebre „De aici mă ocup eu”. O campanie de succes, confirmată și de numărul de vizite și clienți unici care mențin tocmai.ro în poziția de top a site-urilor de anunțuri.

– Și pentru că echipa este întotdeauna în primul plan, ne-am preocupat s-o consolidăm și să-i inspirăm pe creativii noștri – prezența lui Yonathan Dominitz la Bucuresti exclusiv pentru echipa Lowe a însemnat un branstorming intens despre noi tooluri de generare de idei inovatoare, dar și o oportunitate excelentă de asmuțire a simțurilor creative și depășire a limitelor.

Dar poate ar fi trebuit să încep acest Best Of … cu aniversarea – cu siguranță cel mai bun lucru din 2013 este faptul că am celebrat 20 de ani de Lowe în România. Împreună cu celelalte șase agenții din grupul nostruși cu clienții care ne-au adus unde suntem astăzi, ne-am bucurat să fim OneBigBand, de 20 de ani pe scenă!

Forbes: Trei momente dificile prin care a trecut agenția dvs. în 2013.

Aura Toma: Nu le-aș numi momente dificile, ci mai degrabă momente neprevăzute, în urma cărora a trebuit să ne repliem rapid. Acestea țin însă de imprevizibilul care a ajuns, din păcate, să caracterizeze industria noastră, dar și industriile clienților. Din păcate, a ajuns o uzanță recalibrarea subită a bugetelor, după ce am gândit în detaliu un plan de comunicare fundamentat. Multe briefuri au început cu „ne-am dori să” și s-au implementat cu „de fapt, trebuie să”.

Forbes: Trei lucruri bune care au avut loc pe piața de publicitate din România în acest an.

Aura Toma: Nu numai că multe agenții de creație au fost prezente anul acesta pe scena festivalurilor de digital, dar multe premii importante au fost câștigate de lucrări care au la bază ideea creativă venită fix dinspre agenția de creație. Este un semn foarte bun că ne redefinim și integrăm firesc digitalul în mixul de comunicare al ideii.

Forbes: Trei lucruri care v-au enervat pe piața de publicitate din acest an.

Aura Toma: Agențiile din România în continuare nu reușesc să se coalizeze și să promoveze standarde pentru dezvoltarea sănătoasă a industriei. Toți știm că este nevoie, fiecare își dorește acest lucru, declarativ, dar la nivel de acțiune, nu se întâmplă nimic. Concurăm toată industria pe aceleași briefuri de 10k, fără reguli și fără transparență. Și suntem de acord să negociem fără respect față de meserie și să ne vindem ideile cu orice preț.

Forbes: Ce i-ați recomanda unui client nou să facă în 2014?

Aura Toma: Aș recomanda un lucru pe cât de simplu, pe atât de important, dar de care mulți clienți s-au îndepărtat: să iasă din birou, să-și cunoască mai bine consumatorii, să stea de vorbă cu ei, să-i înțeleagă, să-i observe. Cei mai mulți clienți nu mai au disponibilitatea de a investi timp în cunoașterea consumatorilor și își fac planurile pe un consumator profilat de cele mai multe ori exclusiv de tooluri și matrice, și nu de realitate.

Forbes: Ce i-ați recomanda unui client vechi care intenționează să-și taie bugetul de comunicare în 2014?

Aura Toma: Spre deosebire de anii anteriori, acum tăierile de buget fie vin ca o consecință a neperformanței vânzărilor, fie se direcționează direct spre canalele de vânzări sau alte priorități. Este foarte important pentru noi să știm situația bugetului de comunicare încă din etapa de strategie, pentru a putea gândi o segmentare eficientă și optimizată.

Forbes: Ce v-ați dori să se întâmple pe piața de publicitate în 2014?

Aura Toma: Mai multe idei curajoase ample, nu tactice. Cred că puterea va fi a celor care au IDEEA, și o povestesc în mediile care o ajută cel mai bine să prindă viață. 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii