Cautare




, Contributor

Forbes.com

Lideri |
|

Augustin Russu, Baumix: Tinerii ar trebui să riște mai mult la 20 – 30 de ani

Augustin_Russu.jpg
  La 20 - 30 de ani probabil că ar trebui să riști mai mult, să încerci cât mai multe domenii de investiții pentru a descoperi, la fel ca în cazul materiilor de la școală, care sunt domeniile în care poți să excelezi, dar mai ales în care îți face plăcere să lucrezi.   După 40 de ani, cred că experiența te îndreaptă spre investiții mult mai așezate, care asigură un nivel de profitabilitate constant.

Russu consideră că domenii precum cel al telecomunicațiilor și cel energetic sunt fără îndoială cele care vor atrage cele mai mari investiții și în anii următori, dar crede că un antreprenor bun poate descoperi potențialul de creștere în orice alt domeniu, mai ales că momentele post-criză nasc întotdeauna proiecte îndrăznețe, care se bucură de succes.

În ceea ce privește anul în curs, antreprenorul este de părere că 2013 va fi, totodată, un an al serviciilor pe piețe care de obicei sunt focusate pe produs, inclusiv cea a materialelor de construcții. “Spre exemplu, noi vom continua investițiile în showroom-urile proprii de prezentare, unde oferim consultanță specializată, activitate care până în prezent era oferită mai ales în magazinele de bricolaj.”, spune acesta pentru Forbes România.

Pentru Russu, lecția cea mai importantă învățată în cei peste 8 ani de antreprenoriat a fost că cea mai eficientă dezvoltare este cea pas cu pas, în care încerci să anticipezi evoluția pieței pe baza experienţei, a cercetării permanente a domeniului  și a previziunilor macroeconomice la nivel internațional.

Mai mult, antreprenorul susține că piaţa materialelor de construcții a fost extrem de afectată de criză, însă câțiva din pașii care l-au ajutat să reducă din impact au ținut de strategii adoptate încă înainte de debutul ei, din 2006, când, spre exemplu, a lansat gama Primus, adresată meșterilor. Și asta pentru că în criză, singurul segment care a avut o evoluție pozitivă a fost cel al renovărilor, iar focusul spre magazinele de bricolaj a ajutat Baumix să-și mențină poziţia pe piață.

Un alt sfat pe care Russu îl dă antreprenorilor ar fi ca aceștia să caute specializarea și să nu se mai focuseze pe volum, ci în primul rând pe profitabilitate. De asemenea, este important să nu cedeze tentației de a se diferenția exclusiv prin preț, mai ales în defavoarea calității. Un astfel de pas pe termen lung duce la pierderea încrederii clienților și aduce deservicii întregii piețe pe care un antreprenor activează.

Iar cei care vor să facă bani în această perioadă ar trebuie să caute soluții cât mai simple pentru a răspunde rapid provocărilor și pentru a implementa business-uri cât mai flexibile, care să se adapteze din mers schimbărilor. “De multe ori, experiența a arătat că business-urile locale, extrem de flexibile, au avut capacitatea de a răspunde mult mai rapid schimbărilor de pe piață decât marile corporații.”, adaugă Russu.

Ce ați face cu 10.000 de euro, dacă ar fi singurii dvs. bani?

Probabil că aș căuta și alte surse de investiții, pentru a mări acest capital pentru începerea afacerii. Aș investi în domenii de bază, care vor avea întotdeauna căutare, precum agricultură, tehnologie, chiar și construcții din nou. România este mult în urma altor țări ca pondere a locuințelor noi și ca nivel al infrastructurii, așa că potențialul este unul imens pe această piață în continuare, dacă găsești nișele potrivite.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii