
La nivel național, România TV este lider pe nișa știrilor în iulie, deși a pierdut 23.000 de telespectatori față de iunie. Și Antena 3 a suferit pierderi din cauza sezonului cald, dar mai mici (13.000).
La nivel urban, Antena 3 își păstrează supremația, în ciuda scăderii audienței generale cu 12.000 de orășeni. La rândul său, România TV a pierdut 10.000 de persoane în urban.
Bătălia pentru supremația pe nișa știrilor TV, atât pe național cât și în urban, se poartă între Antena 3 și România TV. Televiziunea lui Sebastian Ghiță pare avantajată în această luptă pentru că a preluat și și-a stabilizat fostul public de la defunctul OTV. O vreme, acest „popor” rămas fără „televiziune” a „orbecăit” între Antena 3 și România TV. În acest an, „poporul” OTV pare că a ales, îndreptându-se cu „arme și bagaje” către România TV.
TOPUL AUDIENȚELOR TV LA NIVEL NAȚIONAL – IULIE 2016
B1 TV și Digi24 au suferit pierderi minore de audiență în iulie. În urban, mocnește o luptă între cele două televiziuni, B1 TV având o medie de 41.000 de telespectatori pe minut, în timp ce Digi24 îi „stă în coastă” cu o medie de 36.000 de persoane., conform măsurătorilor Kantar Media, copyright ARMADATA SRL. Cu siguranță, toamna va aduce o întețire a luptei pentru audiență între cele două televiziuni, mai cu seamă că va începe campania electorală pentru alegerile parlamentare. Avantajul lui Digi24 în urban pare să fie profilul telespectatorilor cu vârste mai scăzute decât la B1 TV.
Realitatea TV, așa cum îi arată cifrele de audiență pe național și urban, pare ieșită din competiție. A pierdut teren mai ales pe național. În urban, Realitatea TV a ajuns la o medie de 25.000 de telespectatori pe minut, ocupând locul 19 în topul audienței generale, după televiziuni ca AXN, Cartoon Network sau DigiSport 1. Și nu există semne că Realitatea TV va reveni în sondajele de pe această nișă.