Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Audiențele televiziunilor cuprinse în sistemul must carry pentru anul 2016

Consiliul Național al Audiovizualului (CNA) a publicat lista cu televiziunile libere la retransmisie de către operatorii de cablu (principiul must carry). Șase dintre primele 10 televiziuni în ordinea audiențelor au suferit în 2015 pierderi de telespectatori față de anul precedent.
televiziune_3.jpg

Antena 1 a avut o audiență medie de 527.027 de telespectatori pe minut în anul 2015 (2,85% rating național), conform măsurătorilor Kantar Media pentru sistemul must carry adoptat de CNA. Audiența din 2015 este cu 29.961 de telespectatori mai mică decât cea din 2014.

Televiziunile grupului Pro TV SRL (CME) nu figurează în lista must carry, aceastea retrâgându-se din acest sistem (iulie 2013). Așa încât, pe lista publicată de CNA nu figurează Pro TV, Acasă TV, Pro Cinema, MTV România, Sport.ro și Acasă Gold. Preluarea acestor televiziuni de către cabliști se face pe baza contractelor bilaterale negociate între Pro TV SRL și fiecare operator de cablu.

Deși nu figurează în listă, indicii de audiență furnizați de Kantar Media către CNA arată că televiziunea Pro TV a înregistrat o audiență medie de 612.324 de telespectatori pe minut la nivel național, cea mai mare de pe piața TV. Asta înseamnă că liderul pieței TV a pierdut în 2015 circa 66.106 de persoane la nivel național. 

CITEȘTE: LA MULȚI ANI!

Dintre primele 10 televiziuni cu cele mai mari audiențe, cuprinse în lista must carry CNA, șapte au suferit pierderi de audiențe la nivel național față de anul 2014: Antena 1 (-29.961 telespectatori), Antena 3 (-29.800), Național TV (-19.555), Prima TV (-24.708), B1 TV (-23.316), Realitatea TV (-29.095).

Cele patru televiziuni care au câștigat audiență în 2015 sunt: Kanal D (50.287 telespectatori), România TV (22.589), Antena Stars (10.489) și Digi 24 (10.326).

Se constată că televiziunea Kanal D a avut cea mai mare creștere de audiență de pe piața TV în 2015. De asemenea, Antena Stars, cu o medie de 88.606 de telespectatori pe minut, a depășit în audiență canalele de știri B1 TV (84.792) și Realitatea TV (67.216).

Trinitas TV, televiziunea deținută de Patriarhia Română, a avut în 2015 o medie de 11.172 telespectatori pe minut la nivel național, în scădere cu 1.629 de persoane față de 2015.

Trinitas are o audiență mai mare decât Național 24 Plus (5.305 persoane pe minut) și Nașul TV (2.969), televiziunea deținută de Radu Moraru.

Audiențele altor televiziuni confesionale în 2015 se plasează sub 4.000 de persoane: Speranța TV (3.397 telespectatori pe minut), Alfa Omega TV (857 teles./minut) și Credo TV (393).

Audiențele TVR 1 și TVR 2 nu apar în acest top pentru că televiziunile publice sunt preluate obligatoriu de către cabliști.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii