FacebookTwitterLinkedIn

DigiSport 1 și Digi Sport 2 au intrat în Studiul Național de Măsurare a Audienței TV pe 12 octombrie. De fapt, cele două televiziuni ale companiei RCS & RDS s-au reîntors în acest studiu după o absență de mai bine de patru ani. Au ieșit din studiul administrat de ARMADATA SRL și realizat de Kantar Media în luna iunie 2011.

În tot acest timp cât au lipsit, audiențele DigiSport 1 și DigiSport 2 au fost trecute la rubrica „Others” în sondaje. Cu alte cuvinte, nu se știa cu precizie care sunt ratingurile acestor televiziuni.

Aderarea la sistemul de măsurători TV necesită plata unor sume către ARMADATA SRL, companiei care îi are drept acționari pe televiziunile, agențiile de media și clienții publicitari care doresc să utilizeze datele de audiență TV.

Intrarea celor două televiziuni în studiul de audiență, dincolo de cotizația ce trebuie achitată, indică faptul că acestea sunt orientate către piața de publicitate TV, adică au început să vândă spații de publicitate. Pentru că, se știe, pe baza punctelor de audiență (Gross Rating Points – GRP’30), televiziunile își vând timpii de publicitate.

În 20 de zile de măsurători din octombrie, DigiSport 1 s-a instalat deja în fruntea topul audienței nișei la nivel urban, cu o audiență medie de 24.000 de telespectatori pe minut (toată ziua), la o distanță confortabilă față de Sport.ro (16.000).

Televiziunile DigiSport au un pachet solid de drepturi TV pentru fotbal: Liga 1, Cupa Ligii, Liga 2, Primera Division (Spania), Serie A (Italia), Argentina Primera Division și Ligue 1 (Franța). În cursul lunii octombrie, DigiSport a transmis meciurile de la Campionatul Mondial de Rugby din Anglia, la care a participat și selecționata României.

Profiul telespectatorilor în funcție de vârstă aratî că DigiSport 1 are cea mai mare pondere a telespectatorilor cu vârste între 25 și 34 de ani dintre toate stațiile de sport: 14,3%. Aproape 30% dintre telespectatorii din mediul urban au studii superioare (30%).

La cât de bogat este pachetul de drepturi TV al Digi Sport, pe atât de sărac este „bagajul” deținut Sport.ro, televiziunea grupului Pro TV. Practic, Sport.ro nu are niciun campionat, grila sa fiind umplută cu programe de talk-show, „Dă-i bătaie!” (Local Kombat), wrestling și divertisment de genul „Marea Țăcăneală”. Cu toate acestea, este de-a dreptul miraculos cum un astfel de canal, fără drepturi, să aibă o medie lunară de 16.000 de telespectatori pe minut (toată ziua), a doua audiență după Digi Sport 1!

Avantajul acestei televiziuni, în afară de faptul că face parte din grupul cu cea mai mare forță de vânzări pe piața de publicitate, este că are un public tânăr în comparație cu televiziunile concurente. Telespectatorii cu vârste între 35 și 44 de ani dețin o cotă de 16,1%, cea mai mare de pe nișa de sport. De asemenea, are cea mai mică pondere a telespectatorilor din mediul urban cu vârste de peste 65 de ani: 21,9%. Un sfert din audiența urbană are studii superioare (25,9%), cea mai mică cifră procentuală de pe nișa de sport.

DigiSport 2 a avut în perioada analizată un rating mediu de 11.000 de telespectatori pe minut (toată ziua), peste Eurosport și Dolce Sport. Segmentul de vârstă 55 – 64 deține o cotă de 36,1%, cea mai mare dintre toate televiziunile. Telespectatorii cu studii superioare au fost în proporție de 35,7%, a treia cifră procentuală de pe nișa de sport, după Eurosport 2 și Eurosport.

Televiziunea Eurosport România a avut o medie de 8.000 de telespectatori pe minut, la nivel urban, în luna octombrie. Cea mai grea „piesă” din grila de programe este Premier League (Anglia). Eurosport are un public educat: circa 47,1% dintre telespectatori au studii superioare (urban). Este a doua cifră procentuală după Eurosport 2 (48,3%). Dar are un public cu vârste ridicate. Circa 58,8% dintre telespectatori au vârste de peste 55 de ani. Eurosport stă bine pe segmentul 35 – 44 de ani: 14,3%, a doua cifră procentuală după Sport.ro, și pe segmentul 45 – 54 de ani: 14,6%, prima cifră procentuală a nișei. De remarcat că Eurosport 2 are cea mai ridicată cotă de vizionare pentru femei (35%), în timp ce Eurosport are o cotă de 32,6% în rândul femeilor din mediu urban.

Canalul de sport Dolce Sport, deținut de operatorul de comunicații Telekom, are cel mai puternic pachet de fotbal: UEFA Champions League, Europa League, Liga 1, Premier League, Bundesliga și Seria A. De asemenea are Formula 1, NBA, Campionatele Mondiale de Handbal și Turneul celor 6 Naţiuni. În premieră pentru România, Dolce Sport a cumpărat drepturile TV pentru Campionatul European de fotbal din Franța 2016.

Totuși, audiența Dolce Sport în urban este redusă: o medie de 5.000 de telespectatori pe minut (toată ziua), în octombrie, conform măsurătorilor Kantar Media. Mult mai bine stă la nivel național, cu o medie de 18.000 de telespectatori pe minut, a treia audiență după DigiSport 1 și Sport.ro. Asta înseamnă că serviciul DTH a penetrat mai bine în mediul rural decât în urbanul supus unei concurențe acerbe.

Dolce Sport are cea mai mare cotă de telespectatori cu vârste de peste 65 de ani: 35,6%. De asemenea, are cea mai mare cotă în rândul persoanelor cu studii primare: 32%. Programele Dolce Sport sunt urmărite în urban cu precădere de bărbați: 80,6%. Este cea mai mare cotă procentuală de pe nișa de sport.