
În ianuarie, cota de piață a televiziunilor de știri la nivel național a fost de 15,13% (toată ziua), conform măsurătorilor Kantar Media, sub egida Asociației Române pentru Măsurarea Audiențelor (ARMA). Nișa știrilor a înregistrat o scădere de 0,62 puncte procentuale față de decembrie 2014. La nivel urban, scăderea a fost de 0,63 puncte procentuale. Se poate spune că în ianuarie, consumul de programe pe cele cinci televiziuni aflate în sondajele de audiență s-a menținut la nivelul lunii precedente.
Antena 3 a câștigat 6.000 de telespectatori pe național față de decembrie și 3.000, la nivel urban. Sunt câștiguri minore, dar care îi conservă poziția de lider pe acest segment. În ianuarie, Antena 3 a fost a patra televiziune în topul general de audiență, după Pro TV, Antena 1 și Kanal D.
România TV a pierdut câte 6.000 de telespectatori atât în urban cât și pe național. Se menține a doua televiziune de știri pe acest segment. Are o audiență aproape dublă în urban și național față de următoarea televiziune – B1 TV.
B1 TV se numără printre câștigătorii acestei perioade, având creșteri mici de 5.000 de persoane pe național și de 3.000 în urban.
Realitatea TV a suferit cele mai mari pierderi de audiență în ianuarie: 10.000 pe național și 5.000 în urban. Cu o medie zilnică de 54.000 de telespectatori pe minut (toată ziua), Realitatea TV este „încolțită” de Digi TV, care a avut o medie de 52.000 de orășeni pe minut. Canalul de știri al operatorului de cablu RCS & RDS a pierdut 1.000 de telespectatori în ianuarie la nivel urban și 2.000 pe național.
Universul național pe care s-a făcut măsurătoare Kantar Media a fost de 18.515.000 persoane, iar cel urban a numărat 10.067.000 de persoane.