Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Audiențele „De la Dinescu… citire!” sunt slabe! Lasă-ne, Dinescule!

Mircea-Dinescu-tvr-2.jpg
Emisiunea „De la Dinescu... citire!”, difuzată miercuri, 19 martie, pe TVR 2, în care l-a avut invitat pe Silviu Prigoană, a avut o audiență medie la nivel urban de 160.000 de telespectatori pe minut (1,6% rating urban). În urmă cu o săptămână, când Mircea Dinescu l-a avut invitat pe omul de afaceri Ioan Niculae, audiența a fost de 129.000 de telespectatori pe minut (1,3% rating).

E bine să ai un prieten care să fie director de televiziune. Te pricopsești cu o emisiune. Mircea Dinescu, poetul care se pretinde că este și om de televiziune, s-a pricopsit cu două emisiuni, una de bucătăreală&trăncăneală (TVR 1), alta de trancăneală (TVR 2). De la prietenul Stelian Tănase s-a pricopsit, care a ajuns director interimar la TVR.

Cu toată limbarița lui Dinescu, care nu-și lasă invitații să vorbească, care își amintește aceleași lucruri povestite de zeci de ori pe la mai toate televiziunile de la care a ciugulit bani, ultima emisiune a lui Dinescu, cea cu Prigoană, a făcut un rating mediu de 1,6%, în prime time la TVR 2. Multă trăncăneală, mică audiență, conținut banal și perimat. Mircea Dinescu vrea să joace rolul omului din popor, cu reportaje de la „fața locului”, dar este evident că nu-i iese, deși e „băiat de Slobozia”. Are o anumită suficiență și o aroganță față de „puleții din popor”, oricât de tare s-ar screme să fie în dialoguri un „băiat bun”. Nu mai spunem că, la fel ca orice om sărit de o anumită vârstă, are niște obsesii și frustrări pe care le tot învârte, în orice ocazie.

În concluzie: Dinescu e mare pilă la prietenul său, director ajuns la televiziunea publică, dar are un rating mic! Dar ratingul nu contează la televiziune publică și mai ales la un tip venit pe pila directorului.    

Dar cine sunt telespectatorii lui Dinescu la emisiunea „De la Dinescu… citire!” (orele 20:10 – 21:30)? Aproape 28,7% sunt telespectatori din mediul urban cu vârste de peste 65 de ani. Cifre procentuale mari se regăsesc la grupele de vârstă 55 – 64 de ani și 45 – 54 de ani, 19,5%, respectiv 17,6%.

Publicul matur cu vârste între 25 și 34 de ani a fost în proporție de 9,9%, iar tinerii între 18 și 24 de ani au fost în proporți de 4,8%.

În funcție de gradul de educație, cele două ediții „De la Dinescu… citire!” au avut un public majoritar cu studii medii: 45,%. Orășenii cu studii superioare au avut o cotă de 35,6%, iar cei cu studii primare, 13,8%.

Publicul feminin a fost mai numeros: 51,8%, față de cota de 48,2% deținută de bărbați.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii