Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Audiența televiziunilor de știri se pregătește de pensionare

Vârsta unui om e trecută în buletinul său de identitate. Dar care este vârsta audienței unei televiziuni? Răspunsul corect: vârsta mediană a telespectatorilor săi.
stiri TV

Vârsta mediană a audienței unei televiziuni se definește ca fiind valoarea (vârsta) ce desparte jumătatea inferioară a audienței de jumătatea superioară. De exemplu, dacă audiența unei televiziuni are vârsta mediană de 52 de ani asta înseamnă că jumătate din audiența stației are sub 52 de ani, iar cealaltă jumătate de telespectatori are peste 52 de ani.

„Forbes România”, cu sprijinul agenției BPN România, vă prezintă vârstele mediane ale televiziunilor noastre, cuprinse în sondajele de audiență TV. Perioada analizată este luna octombrie 2013 vs. 2014, în intervalul orar 19:00 – 24:00, iar monitorizarea se referă la targetul național.

Astfel, cea mai bătrână stație este Antena 3, cu o vârstă mediană de 63 de ani în octombrie 2014 (prime time). Asta înseamnă că jumătate din audiența Antena 3 la nivel național are sub 63 de ani, iar cealaltă jumătate are peste 63 de ani.

O precizare importantă: o stație precum Prima TV, cu o vârstă mediană de 42 de ani, nu are automat mai mulți tineri decât Antena 3, pentru că audiența generală a Prima TV este mai mică decât Antena 3. Este posibil ca Antena 3, pentru că are o audiență mai mare, să aibă mai mulți telespectatori sub 42 de ani decât Prima TV. (Dar asta este altă monitorizare!) Se constată că televiziunile cu cele mai mari vârste mediane sunt cele de știri – Antena 3 (63 de ani), România TV (61 de ani), B1 TV (61 de ani) și Realitatea TV (59 de ani) – și cele două stații de muzică populară: Favorit TV (59 de ani) și ETNO TV (58 de ani). La acestea se adaugă și canalul public TVR1 (57 de ani) și Digi 24 (57 de ani). De notat și vârsta canalului Dolce Sport (52 de ani), semn că publicul în vârstă este prezent în fața micilor ecrane (în timp ce tineri sunt pe stadioane!).

Televiziunile generaliste Pro TV și Antena 1 au vârste mature (tocmai bune pentru clienții publicitari): 41 de ani, respectiv 43 de ani. Audiența Kanal D are o vârstă mediană de 51 de ani.

Prin repoziționarea ZU TV (fosta televiziune de sport GSP TV), aceasta a beneficiat, în decurs de un an, de o scădere a vârstei mediane de 29 de ani!

Variațiile de vârstă sunt mici pe piața TV, în perioada octombrie 2013 – octombrie 2014. AXN a îmbătrânit cu 5 ani, ajungând la 51 de ani, TCM a mai adăugat 4 ani (49 de ani), iar Antena Stars (fosta Antena 2) a întinerit cu 5 ani, coborând la 48 de ani.

Articol realizat cu sprijinul BPN România.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii