Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

SportsMoney |
|

Audiența și profilul telespectatorilor la Sport.ro

Televiziunea Sport.ro, deținută de grupul Pro TV (CME România), nu mai este (demult) un canal de sport, în accepțiunea clasică a termenului. Este mai degrabă o stație de divertisment, orientată în principal către publicul masculin.
SportRo

Din luna februarie a.c., grila Sport.ro a fost repoziționată, conținând mai multe seriale și filme, printre care „Familia Bundy”, „Familia Simpson” și „Răfuială în Seattle”. Ponderea filmelor și emisiunilor de divertisment va crește.

Prin această mișcare, Sport.ro „joacă” mai mult pe „terenul” divertismentului, dar fără să părăsească definitiv „terenurile” de sport. Televiziunea a transmis meciuri din Champions League și Europa Legue (opțiunea free-to-air) și din Cupa României. Sportul este completat de știri și dezbateri, dar pe un segment orar mai redus ca anul trecut.

Sport.ro a luat această decizie, introducând seriale și filme, pentru că a constatat că nu se poate bate cu televiziunile de sport care dețin drepturi TV pentru campionatele puternice de fotbal. „Divertismentul” este punctul tare al grupului Pro TV (CME România).

În ciuda modificărilor din grilă, începând cu februarie, publicul masculin a rămas majoritar la Sport.ro.

În perioada 1 ianuarie – 27 martie a.c., circa 68% dintre telespectatorii acestei televiziunii au fost bărbați, la nivel național, în prime time. Este cea mai mică cifră procentuală de pe segmentul de sport TV. Altfel spus, Sport.ro are cea mai mare pondere a femeilor în profilul telespectatorilor de pe această nișă (32%).

În perioada analizată, Sport.ro a avut o audiență medie de 56.000 de telespectatori pe minut, la nivel național, în prime time (orele 19:00 – 24:00). Este cea de-a doua stație în topul audienței naționale pe nișa de sport, după DigiSport 1 (102.000). Ratingul Sport.ro este mai mic cu 13.000 de persoane față de aceeași perioadă a anului trecut.

Circa 17,5% dintre telespectatorii Sport.ro sunt persoane cu vârste între 45 și 54 de ani (național, prime time). Este cea mai ridicată cifră procentuală de pe nișa de sport. De asemenea, cu o cotă de 13% pentru grupa 25 – 34 de ani, Sport.ro se află foarte aproape de DigiSport 1 (13,6%), dar are o audiență generală mai redusă decât a liderului nișei.

Pe de altă parte, Sport.ro este televiziunea cu cea mai scăzută pondere a telespectatorilor cu studii superioare: 17,1%. Studiile medii sunt prezente în proporție de 57,6%, cea mai mare de pe „culoarul” televiziunilor de sport.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii