Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Audiența radiourilor pe segmentul de public comercial

Publicul ascultător de radio din așa-numita categorie „comercial” (urban, 18 – 49 de ani) este foarte important pentru companiile care investesc publicitate în acest suport media.
radio_3.jpg

Studiul realizat de IMAS și GfK, în perioada 12 ianuarie – 26 aprilie 2015, arată că audiența radiourilor pe targetul comercial a scăzut cu 100.000 de persoane față de valul de măsurători din primăvara anului 2014.

Rețeaua Kiss FM are cel mai mare număr de ascultători pe targetul comercial: 836.100 (daily reach) și cotă de piață (timp de ascultare) de 12,1%. Audiența pe acest segment de populație este cu 170.200 de persoane mai mică decât cea din  urmă cu un an. În primăvara lui 2014, Kiss FM era singurul radio care avea o audiență comercială ce depășea un milion de ascultători. Recenta măsurătoare arată o cădere drastică a publicului-comercial pentru acest radio.

Radio ZU este a doua stație pe targetul comercial, cu o medie zilnică de 779.100 de ascultători, în scădere cu 10.400 față de „valul” din 2014. Are aceeași cotă de piață cu stația Kiss FM.

Europa FM a înregistrat un daily reach de 620.300 de ascultători din mediul urban, cu vârste între 18 și 49 de ani, în scădere cu 4.600 față de 2014.

Programale de radio ale Radiodifuziunii Române suferă pe acest target de ascultători. Radio România Actualități are o medie de 350.600 de ascultători, în scădere cu 43.100 față de anul trecut.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii