Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Au crescut bugetele de publicitate investite pe Eurosport și Eurosport 2

În primele nouă luni ale acestui an, volumul de publicitate difuzat de cele patru televiziuni de sport, monitorizate în sistemul național de audiență, se ridică la nivelul anului trecut. A crescut publicitatea la Eurosport și Eurosport 2, dar a scăzut la Sport.ro și Dolce Sport.
eurosport

Sport.ro, canalul de sport al grupului Pro TV S.A., a livrat clienților publicitari un volum de 15.526 puncte de audiență pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani). Bugetul este mai mic cu 9,4% față de cel din primele trei trimestre ale anului 2013.

Deși nu are programele fotbalistice tari, orientat către divertisment și talk-show-uri (plictisitoare) de fotbal, Sport.ro are cel mai mare volum de publicitate de pe această nișă (îngustă), profitând de forța de vânzări a grupului din care face parte și de acoperirea pe rețelele de cablu.

Canalul Eurosport (versiunea România) a livrat 4.127 GRP’30 pe targetul comercial, în creștere cu 47,6% față de 2013. Clienții publicitari, la sfatul agențiilor de media, n-au pierdut ocazia să-și „lipsească” reclamele de marile competiții sportive din acest an, transmise de această televiziune: Premier League, Australian Open, French Open, Turul Franței la ciclism și US Open.

Și Eurosport 2, fratele mai mic al Eurosportului, a cunoscut o creștere a volumul de audiență livrată clienților publicitari: 46,6%. Bugetul de audiență s-a ridicat la 1.414 GRP’30 pe targetul comercial, în primele 9 luni ale acestui an. Eurosport 2 difuzează campionatul de fotbal al Germaniei (Bundesliga).

Dolce Sport, platforma digitală a companiei Telekom, o televiziune cu programe fotbalistice mai bogate decât Sport.ro, a furnizat doar 385 puncte de audiență pe targetul comercial, cu 46% mai puțin decât în 2012. Pe baza punctelor de audiență (Gross Rating Point – GRP’30), clienții publicitari cumpără timpi de publicitate la televiziuni.

Digi Sport, canalul de sport al operatorului de cablu RCS&RDS, nu face parte din sistemul de măsurare a audienței TV, patronat de ARMA, deci programele sale nu sunt monitorizate.

Volumul total de audiență a celor patru jucători pe nișa de sport a fost de 21.453 GRP’30 pe targetul comercial, la nivelul anului trecut.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii