Cautare




, Redactor

Reporter în căutare de oameni și povești.

Gastronomie |
|

Atelierul de gust

Totdeauna mi-au plăcut poveștile care aduc o inovație, oricât de mică, într-un anumit domeniu. Așa am ajuns să stau de vorbă cu Alina Sudriu, creatoarea primului atelier de prăjituri couture din România, Grace Couture Cakes. M-a invitat în cake shopul din Dorobanți și mi-a povestit, cu grație, ce înseamnă un astfel de proiect. În șapte ani de la înființare, Grace Couture Cakes a devenit un business de succes, care, în luna martie, a deschis cea de-a treia cofetărie, în centrul comercial Promenada.
DSC_6208

Care este prima ta amintire cu prăjituri?

Când eram mică, aveam o prăjitură preferată pe care o făcea mama, care se numea Albă-ca-Zăpada. Este o prăjitură cu blat de cacao și bezea deasupra și îmi plăcea foarte mult să mănânc bezeaua cu degetul. Cred că aceasta este prima amintire legată de ceva dulce.

Când ți-ai conștientizat pasiunea pentru prăjituri?

Nu aș zice că am început aventura Grace pentru că aveam o pasiune anterioară. În cazul meu, pasiunea a venit odată cu acest business. Nu am știut să fac prăjituri și nu am pornit făcând prăjituri. Eu nu sunt cofetar de meserie și nici nu știu să fac vreunul dintre produsele noastre. Cred, mai degrabă, că e vorba de pasiunea pentru frumos și pentru lucrul bine făcut, care a fost dintotdeauna motorul meu. Mă implic însă în ceea ce privește decorul și dau direcția artistică a decorului produselor și colecțiilor, precum și aceea a campaniilor Grace.

De unde vă inspirați pentru a crea rețetele?

Călătorim mult și suntem la curent cu tot ceea se întâmplă în acest domeniu la nivel internațional. Alegem aromele pe care le considerăm potrivite pentru piața de aici și suntem atenți la feedback-ul pe care îl primim. Atunci când alegem o aromă nouă, o trecem, mai întâi, prin filtrul local.  Spre exemplu, la ultima vizită în Franța, prăjiturile cu castane erau la putere, dar nu am crezut că ar avea același impact în România.

Atunci când călătorim, mergem să vedem locurile pe care le urmărim pe internet și să le gustăm produsele. Facem tururile unora dintre cele mai renumite cofetării din lume, pentru că ne-am dorit ca Grace să fie la același nivel în ceea ce privește produsele, serviciile și imaginea. În plus, testând atât de mult, se educă, automat, și gustul, iar acest lucru se reflectă în rețetele pe care le dezvoltăm.

Ce fel de arome preferă românii?

Ciocolata. Este pe primul loc și nu cred că va coborî prea curând. Românii îndrăgesc prăjiturile cu ciocolată, este probabil o reminiscență din copilărie, când nu aveau acces la o ciocolată de calitate. Acum vreo trei ani, am introdus tortul cu mango, fără să estimăm atunci că va ajunge pe locul doi în vânzări. A surclasat arome precum fisticul, vanilia sau alunele de pădure. Cam acestea ar fi cele mai cerute.

Ce fel de clienți vă trec pragul?

Toate cercetările ne indică faptul că sunt în proporție de peste 80% femei, cu studii superioare, cu venituri medii spre mari, cu un gust deja educat și cu vârste cuprinse între 25 și 45 de ani. De când am deschis cofetăria din mall, am mai atras și o categorie de tineri, între 15 și 20 de ani, care urmăresc și cunosc brandul din mediul on-line. În momentul în care ajung în dreptul magazinului, se opresc și încearcă un produs. De cele mai multe ori, un ecler sau un macaron. La atelierul de comezi, unde preluăm comenzi de torturi pentru evenimente, vin clienți care planifică fie o nuntă, fie un botez, fie o aniversare mai specială. Aceștia au deja o serie de așteptări bine conturate. Se lasă ghidați de consultanți pentru alegerea compoziției, dar în ceea ce privește designul au foarte clar întipărit în minte cum trebuie să arate tortul.

Alina, ce înseamnă conceptul de prăjituri couture?

Când am lansat brandul, neavând un spațiu fizic unde să prezentăm o gamă standardizată de produse, mergeam doar pe solicitările clienților. Nu aveam nimic gata pregătit din care ei să aleagă. Tot ceea ce făceam reflecta dorințele clientului care dădea o comandă, iar personalizarea este, de fapt, cuvântul-cheie atunci când vorbim de prăjituri couture. Înseamnă, de asemenea, ingrediente de cea mai bună calitate, de la furnizori cu tradiție și până la un decor finisat de artizanii atelierului.

Mi-ai spus că nu ai studii de cofetar. Nu te-a tentat niciodată să urmezi cursuri în domeniu?

Nu cred că sunt pentru mine și nici nu m-ar defini. Managementul și strategia mi se potrivesc mănușă. Pentru producție, intervine ajutorul soțului meu, George, care este mult mai aplecat asupra acestei părți, el ocupându-se de ghidarea echipei de producție în lansarea produselor noi.

Care sunt prăjiturile tale preferate?

Nu ies nici eu din tipicul românului și tot cele cu ciocolată îmi plac cel mai mult. Torturile mele preferate sunt Gianduja Noisette și Orchidea Nera. Primul este o combinație de pastă de alune și ciocolată, iar celălalt conține cremă de vanilie și ciocolată amăruie.

Alina, care este mai important: rolul de mamă sau cel de antreprenor? Cum reușești să le îmbini?

Categoric rolul de mamă este pe primul plan în sufletul meu. Le îmbin greu. Nu voi zice niciodată că am descoperit echilibrul perfect. M-am simțit vinovată în primii ani din viața lui Grace. Noi am lansat afacerea când ea avea vreo șase luni și am dedicat foarte mult timp muncii în acea perioadă. Acum, încerc să compensez și îi acord ei mai mult timp. Ceea ce rămâne evident însă este că timpul nu poate fi împărțit mereu în mod egal.

Ce planuri de viitor aveți?

Anul acesta, ne dorim să atingem primul pas din proiectul de francizare. Acest lucru înseamnă să găsim partenerii potriviți pentru a duce businessul în afara Bucureștiului, Clujul fiind primul oraș în care vrem să ajungem. În plus, la finalul lunii martie, inaugurăm cel de-al treilea cake shop, în centrul comercial Promenada. Va fi nevoie să-i acordăm o atenție deosebită, dar, în același timp, ne propunem să stabilizăm magazinele deja existente.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii