Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Media şi entertainment |
|

Așteptați-vă la Cannes la surprize din partea Europei Centrale și de Est

Îmi amintesc o întâlnire din rețea de acum câțiva ani, în care unul dintre cei mai premiați directori de creație i-a spus șefului meu să nu-și mai piardă timpul cu Europa Centrală și de Est (CEE), întrucât este o regiune care nu va înflori din punct de vedere creativ până nu va „importa” un șef de creație din America Latină. Am știut în acel moment că realitatea era alta și că doar trecerea timpului va confirma acest fapt. 
Pietro Leone

Pietro Leone, Chief Executive Officer la Geometry Global EMEA

Precum în cazul piramidei lui Maslow, lucrurile urmează o ordine bine stabilită. În condițiile în care acum piețele ajung la maturitate și oamenii înțeleg diferențele dintre creativitatea comercialăși artă, rezultatele și premiile nu se vor lăsa așteptate.

Să luăm cazul României, care câștiga primul Grand Prix la Cannes în 2011, în timp ce Rusia l-a castigat pe primul doar anul trecut. Cehia a câștigat Grand Prix-ul la Golden Hammer cu LGBT Avatars (campanie realizată de Geometry Global), initiativa ce sprijină drepturile homosexualilor și care va avea un loc în cadrul paradei NY Pride. Campania a fost sprijinita în mod public de Sir Ian McKellan pe Twitter, chiar ieri. Anul trecut Rusia a scris istorie prin câștigarea premiului pentru inovatie la Cannes.

adar, de ce cred eu ca CEE va face valuri” la Cannes? Motivul principal este energia imensă  ce rămâne inexprimatăîn cadrul agențiilor. Oamenii sunt însetați de glorie, însă, cel puțin deocamdată, nu le-a venit timpul. Sunt perfect constienți de faptul că, cu mici excepții, o nouă generație de creativi așteaptă să primească aprecierea lumii întregi.

Ce s-a schimbat?

sim un singur factor de o importanță crucială: din 1990 (după căderea Zidului Berlinului și deschiderea întregii regiuni), comunicarea în cadrul regiunii a fost axată pe zona promoțională mai mult decat pe marketingul de brand.

Motivul – brandurile au angajat în regiune expați, care, de cele mai multe ori, încurajau gândirea pe termen scurt. În consecință, agențiile din CEE (împreună cu întreg demersul creativ) nu aveau nicio șansăîn promovarea unui tip de marketing cu viziune pe termen lung și nici posibiltatea de a adresa „întrebările cheie” în cadrul brandurilor.

Investiție pe termen lung

25 de ani mai târziu, regiunea CEE devine o parte integrantă a pieței europene. Noua generație de specialiști în brand marketing – cu preponderență oameni locali – au un puternic interes în promovarea brandurilor pe termen lung. Văd piețele locale cu alți ochi, și, prin urmare, au o perpectivă diferită asupra intereselor de brand. Acest aspect a produs o schimbare fundamentala a relației brand – agenție și a percepției muncii depuse în acest sens.

Doar în ultimii 5-7 ani, am fost martorii apariției unei noi generații de creativi în contextul unei noi generații de branduri. Această abordare locală produce dorința de a stimula creșterea atât pentru proprietarul brandului, pentru partenerii de afaceri, precum și pentru comunitatea largită.

Această schimbare fundamentală aduce un annus mirabilis” pentru industria de marketing și comunicare, împreună cu soluții creative, pe care noi le numim Pivotal Ideas”, ce au potențialul de a câștiga premii atat interne, cât și internaționale.

Nu este întâmplător faptul că cea mai premiată campanie a tuturor timpurilor din Rusia – Sanofi Aventis Get Well Kit”, o aplicație pentru iPhone ce se asigură ca oamenii își iau medicamentele corecte la orele stabilite – a fost concepută, schițată și dezvoltată în întregime de o echipa locală din Rusia. Insight-ul puternic din spatele campaniei a fost ancorat printr-o idee creativă de impact și eficiența maximă, iar acum campania este prezentă la toate festivalurile de creație locale, regionale și internationale, precum Cannes Lions, London International Awards și Clio Awards.

Am petrecut 15 ani trăind și muncind în Europa Centrală și de Est și am ajuns să apreciez nuanțele diferite din cadrul țărilor și culturilor din regiune.

Sunt extrem de mândru de acestă „renaștere” creativă, ce reprezintă moștenirea unei valori cheie, ce diferențiază regiunea CEE de multe alte piețe: dorința puternică de a acționa cu repeziciune, care, împreună cu foamea” pentru succes, reprezintă o combinație câștigătoare.

Așadar, Cannes, fii pe fază! În timp ce toți ochii sunt ațintiți asupra creațiilor provenite din America Latină, este foarte posibil ca regiunea CEE să provoace o surpriză de proporții. 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii