Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Sănătate |
|

Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor susține interzicerea publicității la medicamente la radio și TV

Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor din România (APC) susține interzicerea publicității la medicamente care se eliberează fără prescripție medicală, informează Media Expres.
pastile_medicamente_farma.jpg

În comunicatul de presă se arată că APC „apreciază” iniţiativa parlamentară de modificarea art. 17 din Legea nr. 148/2000 privind publicitatea, precum şi a Legii audiovizualului nr. 504/2002, „iniţiativă care în mod esenţial interzice publicitatea explicită în cadrul programelor de televiziune şi radiodifuziune, inclusiv pentru produsele medicamentoase care se elibereaza fără prescripţie medicală”.

Potrivit APC, interdicția ar „combate fenomenul automedicaţiei, care poate conduce la complicaţii medicale neaşteptate”.

În comunicat se mai arată că „reclamele au ajuns să domine în mod covârşitor spaţiul publicitar al posturilor de radio şi televiziune. Dacă în orice alt domeniu economic susţinem rezolvarea problemelor pe calea funcţionării unei concurenţe robuste, în domeniul farmaceutic apreciem că intervenţia legiuitorului este bine venită, ţinând cont de impactul produselor farmaceutice asupra sănătăţii umane”.

Printre argumentele prezentate de APC se numără faptul că piața farmaceutică este cel de-al treilea investitor în publicitatea TV, după telecom și cosmetice.

CITEȘTE: COMPANIILE FARMACEUTICE CU CELE MAI MARI BUGETE DE PUBLICITATE PE TELEVIZIUNE

„Potrivit celor mai recente estimari valabile ale Media Fact Book 2014  bugetul net consumat de companiile pharma pe televiziune in anul 2015, se ridică la 193 milioane de euro din totalul de 306 milioane euro. Iar Forbes România arăta că, în 2015, domenile care au generat cele mai importante investiții în publicitatea radio în primul semestru al anului sunt reprezentate de piața farmaceutică și de segmentul de retail.”

„Industria farma a fost principalul investitor in publicitate in Romania în 2014: ocupa primul loc între industriile care cumpără reclamă, cu 13% din piața de publicitate, potrivit raportului Zenith Romania Advertising Expenditure Forecast.”

„Desi mediul digital este în creștere, în continuare în televiziune se investesc cei mai mulți bani pentru publicitate, aproximativ 63,5%”.

„Este un fapt cunoscut că scopul publicităţii este să creeze nevoia de consum, iar adminstrarea de medicamente din proprie iniţiativă este un rezultat al acesteia. Nu admitem ca distribuitorii de medicamente şi farmaciile să obţină creşteri în cifra  afaceri exploatând preocuparea oricărui bolnav în faţa neplăcerilor aduse de maladie. Un produs farmaceutic, fie el medicament, supliment alimentar sau dispozitiv, trebuie recomandat de specialişti şi nu de firmele de publicitate”, a declarat Conf. Univ. Dr. Costel Stanciu, presedintele APC România.

Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor din România este o organizaţie neguvernamentală, apolitică şi nonprofit, înfiinţată încă din anul 1990, care are ca principal obiectiv apărarea, promovarea şi reprezentarea prin toate mijloacele legale ale drepturilor şi intereselor consumatorilor în raporturile cu agenţii economici şi instituţiile statului.

Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor din România a fost recunoscută prin HG nr. 1106/2005 ca fiind de utilitate publică.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii