Cautare




, Staff

Servicii financiare |
|

Asiguropedia.ro, platforma de educație financiară în asigurări lansată de Uniunea Asiguratorilor

Uniunea Națională a Societăților de Asigurare și Reasigurare din România (UNSAR) a lansat propria plaformă online de educație financiară în asigurări, www.asiguropedia.ro.  
Asiguropedia-mic

Acesta este primul proiect de acest tip, la nivelul industriei de asigurări din România, făcând parte din strategia 2017 – 2020, asumată de UNSAR la începutul acestui an, strategie care are ca punct central consumatorul de asigurare.

Sub sloganul „Asigură-te că știi”, plaforma www.asiguropedia.ro își propune să se adreseze direct consumatorilor și potențialilor consumatori de asigurări din România, cu scopul de a-i face să înțeleagă clar beneficiile și modul de funcționare al asigurărilor, dar și cum pot fi evitate anumite riscuri.

UNSAR consideră că educația financiară este esentială pentru consumatorul de asigurări, un nivel crescut al cunoștințelor permițându-i acestuia să aleagă produsele de asigurare care îi acoperă cel mai bine nevoile.

În acest moment, în România, rolul asigurărilor în protecția cetățenilor și în prevenirea destabilizării bugetului familiei, atunci când un eveniment nefericit se întâmplă, nu este clar înțeles de către consumatori, lucru care se reflectă și în interesul scăzut pentru produsele de asigurare facultative. Din contra, la nivel european, piața asigurărilor facultative o depășește cu mult pe cea a asigurărilor obligatorii, acest lucru fiind un indicator atât al nivelului de educație financiară, cât și al gradului de maturizare a pieței de asigurări”, se subliniază într-un comunicat de presă al UNSAR.

Uniunea Asiguratorilor consideră că, în România, creșterea nivelului de educație financiară este cu atât mai necesară cu cât piața de asigurări a traversat, în ultimii ani, o perioadă dificilă, marcată de falimentele unor companii mari și de instabilitatea mediului legislativ, un adevărat proces de reașezare, la capătul căruia a obținut o mai mare stabilitate și predictibilitate.

Ținând cont că piața este dominată de asigurările obligatorii auto, un alt deziderat al acestei platforme este acela de a contribui la creșterea gradului de siguranță rutieră. Astfel, reprezentanții UNSAR sunt de părere că, alături de dialogul constant cu autoritățile, platforma reprezintă un atu în plus pentru piață, în identificarea măsurilor optime pentru reducerea frecvenței și severității accidentelor de circulație.

„Noua platformă de educație financiară este o oportunitate pentru o comunicare reală între industrie, pe de o parte, reglementatori și consumatori, pe de altă parte. Doar punând împreună expertiza, așteptările și nevoile tuturor părților implicate în piața de asigurări vom putea să ne atingem țelurile. Nu sunt doar vorbe, relația cu clienții stă la baza afacerilor pe care asigurătorii le desfășoară, la fel și o comunicare deschisă și constructivă cu toate autoritățile statului cu atribuții în domeniu. Îi invit pe toți cei implicați în piață să utilizeze și să dezvolte împreună cu UNSAR acest nou instrument”, a declarat Adrian Marin, președintele UNSAR.

Înființată în 1994, UNSAR reprezintă 20 de companii de profil, care dețin peste 90% din piața locală de asigurări. Din anul 2007, Uniunea este membru cu drepturi depline al federației asigurătorilor și reasigurătorilor europeni – Insurance Europe.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii