
Ascendis își propune ca, în acest an, să ajungă la vânzări de 300.000 de euro pe acest segment de piață, pe fondul interesului manifestat de clienți pentru astfel de cercetări.
„În prezent, piața forței de muncă este condusă de cei mai buni dintre candidați. Acesta este efectul unei oferte de muncă supradimensionate față de disponibilul pieței de muncă, iar impactul se vede în toate industriile. Dacă acum 10 ani la un anunț de recrutare aplicau 200 de candidați și aflam că 10 dintre ei nu erau calificați pentru poziția respectivă, astăzi, la același anunț, aplică doar 10 candidați și niciunul nu are pregătirea necesară. Atragerea și retenția angajaților potriviți sunt două dintre preocupările esențiale ale managerilor români în 2018, iar pentru a gestiona aceste probleme, organizațiile au nevoie de un diagnostic. Așa a luat naștere divizia de studii de piață a Ascendis”, a declarat Bogdan Ciubotaru, consultant și trainer Ascendis, responsabil de divizia Ascendis Surveys powered by Ipsos Interactive Services (IIS).
Noua divizie Ascendis le va pune la dispoziție clienților, pentru început, două tipuri de studii: online climate surveys – care măsoară atât percepția despre companie a candidaților din piață (studii de climat externe sau brand de angajator), cât și satisfacția propriilor angajați ai companiei (studii de climat interne) și market surveys – studii de piață ce oferă informații critice în luarea deciziilor de business. Prețul unui sondaj variază, în funcție de gradul de complexitate și target-ul vizat.
„Parteneriatul Ipsos Interactive Services – Ascendis își propune creșterea rolului cercetării de piață online și mobile în România. Peste 70% dintre români au un smartphone, iar 45% dintre ei au achiziționat cel puțin un produs online în ultimul an. Mai mult de 75% dintre cei care locuiesc în mediul urban au acces la internet, iar pentru a le înțelege comportamentul și pentru a le oferi soluții personalizate, culegerea de date online și mobile joacă un rol important prin prisma acurateței și vitezei. În plus, oferă și avantajul de a observa și analiza comportamentul consumatorilor în timp real”, a declarat Ileana Pârvu, Managing Director, Ipsos Interactive Services România.
Printre cele mai importante decizii strategice ale Ascendis din ultimii ani s-au aflat achiziția, în toamna anului trecut, a 33% din acțiunile agenției de marketing digital Ideologiq, cumpărarea a 50% din acțiunile furnizorului de limbi străine Eucom în 2013 sau achiziția din 2012 a 50% din acțiunile furnizorului de servicii de wellbeing SmartExperience.
Ascendis are în prezent linii de business în arii precum training, coaching, consultanță, teambuilding, e-learning, certificări HR și LSS, limbi străine și well-being. Grupul este deținut de patru parteneri români – Florin Rădulescu, Marius Opriș, Sorin Păun și Andrei Goșu – care dețin, fiecare, câte 25% din acțiuni. Ascendis are în prezent o echipă de 70 de consultanți şi facilitatori şi un portofoliu de peste 500 de clienți constanți.